اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

256 میلیارد ریال زکات در کردستان جمع‌آوری شد/هزینه89 درصدی زکات در حوزه فقرا

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: 256 میلیارد ریال زکات در سه ماهه اول امسال در استان جمع‌آوری شد.

256 میلیارد ریال زکات در کردستان جمع‌آوری شد/هزینه89 درصدی زکات در حوزه فقرا

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدعلی موسوی پیش از ظهر امروز در نخستین شورای زکات استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد، اظهار کرد: یک هزار و 138 روستا در استان زکات پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در راستای نهادینه کردن فرهنگ زکات و تشویق مردم به انجام این فریضه دینی و الهی 622 مبلغ افتخاری و 71 مبلغ بکارگیری شده مقطعی در سطح روستاها فعالیت می‌کنند، گفت: 560 جلسه شورای زکات در سطح روستاهای استان در سه ماهه اول امسال برگزار شده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان عنوان کرد: ماحصل این جلسات جمع‌آوری 256 میلیارد ریال زکات در سطح شهر و روستاهای استان شد.

موسوی‌جم با اشاره به اینکه زکات فطریه با 185 میلیارد ریال بیشترین سهم را در این راستا به خود اختصاص داده است، گفت: 33 میلیارد و 350 میلیون ریال زکات مال التجاره 13 میلیارد ریال بوده است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد کردستان، 89 درصد از کل زکات جمع‌آوری شده در حوزه فقرا هزینه شده است.

موسوی‌جم از پرداخت 100 مورد کمک هزین درمانی، 196 مورد کمک هزینه تحصیلی و 7 مورد کمک هزینه خرید مسکن از محل زکات در استان خبر داد و گفت: بیشترین میزان پرداخت با 220 میلیارد و 954 میلیون ریال در حوزه پرداخت کمک هزینه معیشت به نیازمندان بوده است.

به گفت وی،27 میلیارد ریال برابر با با 11 درصد از کل زکات جمع‌آوری شده در سالجارزمینه اجرای پروژه عام المنفعه هزینه شده است.

تعهد 57 میلیارد تومانی زکات

مدیرکل کمیته امداد کردستان تعهد امسال استان در حوزه زکات را جمع‌آوری 57 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در سه ماهه امسال با تلاش بخش‌های مختلف 45 درصد از این تعهدات عملیاتی شده است.

موسوی‌جم خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم در ترغیب و تشویق مردم به پرداخت زکات عملیاتی شدن سهم معادل‌سازی زکات توسط دولت است که متاسفانه در سال گذشته در این حوزه هیچ پرداختی در سطح استان انجام نشده است.

وی تصریح کرد: هیچ مبلغی بابت تشویقی زکات در سال 99 پرداخت نشده است، امیدواریم این مهم مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

مدیرکل کمیته امداد کردستان افزود: نقش رسانه‌ها در فرهنگ سازی زکات بسیار مهم است که امیدواریم رسانه ملی و سایر رسانه‌ها در این راستا توجه جدی داشته باشند.

وی از ائمه جمعه و جماعات به عنوان دیگر ظرفیت مهم در زمینه فرهنگ سازی زکات در جامعه نام برد و عنوان کرد: پرداختن به موضوع زکات و اهمیت آن از منظر اسلام و دین در نمازهای جمع و جماعات نقش مهمی در نهادیه شدن فرهنگ زکات در جامعه خواهد داشت.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول