اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

برخی برای پوشاندن ناکارآمدی‌های دولت روحانی دست به هرکاری می زنند

عضو شورای مرکزی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت گفت: امروز که تشت رسوایی رویکرد اشتباه روابط بین الملل دولت قبل از بام افتاده، رسانه های اصلاح طلب برای شنیده نشدن صدای آن به خط شده اند تا به هر طریقی شده حواس مردم را از این ۸سال خسارت محض پرت کنند.

برخی برای پوشاندن ناکارآمدی‌های دولت روحانی دست به هرکاری می زنند

مریم نظری مسئول دفتر خواهران اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در گفت وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: این ایام با پایان یافتن دولت اصلاح طلب آقای روحانی، صحبت هایی عجیب و با اهداف مشخص از سمت مهره های اصلی این جریان مطرح می شود که به نظر می رسد مقصودی جز فرافکنی در پس این اظهار نظر های عجیب و غریب، وجود نداشته باشد.برای مثال پیرامون مصاحبه ای که اخیراً خانم فائزه هاشمی با شبکه رادیویی فرانسه نسبت به انتشار کلیپ عبرت آیندگان که از سایت رسمی رهبر انقلاب منتشر گردید، انجام دادند شاید بررسی چند نکته درخصوص ادعاهای بی پایه و اساس شان خالی از لطف نباشد.

عضو شورای مرکزی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت افزود: پیش از هر چیز شاید بهتر باشد از این زاویه به این دست مصاحبه‌ها نگاه کنیم که در کدام یک از ساختارهای سیاسی دنیا، جناح ها و افرادی در منتهای بی شرمی و بدون هیچ حد و مرز و بدون هیچ واهمه‌ای به نفر اول ساختار سیاسی کشور می تازند و همچنان عده‌ای داعیه‌دار عدم وجود آزادی بیان در آن کشور هستند.

وی تاکید کرد: خانم هاشمی و هم مسلکان شان که همیشه بر طبل عدم وجود آزادی بیان کوبیده اند، امروز در مورد عالی ترین رتبه کشور اینگونه صحبت می کنند و البته کسی هم با ایشان کاری ندارد؛ وی نیز مانند سایرین به خوبی می دانند که سعه صدر رهبر انقلاب برای شنیدن صحبت های افراد با هر جناح سیاسی در کشور فراوان است ولو اینکه مانند صحبت های ایشان بی پایه و اساس باشد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: در سمت مقابل خالی از لطف نیست که به حجم شکایات و پرونده های قضایی که دولت مورد حمایت پدر خانم هاشمی علیه منتقدین به دولت ایجاد کرده اند، نگاهی داشته باشیم.

وی گفت: کلیپی که خانم هاشمی آنرا "دروغ و یکطرفه" می خوانند با عنوان عبرت آیندگان منتشر شده که بیشترین تمرکز محتوایی آن معطوف به صحبتهای رهبر انقلاب طی سالهالی اخیر پیرامون روابط خارجی با غرب است. در این کلیپ با چنین مضمونی، تنها چند ثانیه مرحوم هاشمی صحبت می کنند که البته در آن چند ثانیه هم ایشان با صدای رسا صحبت رهبری را تایید کرده و می گویند من در برابر استدلال های شما (رهبری) جوابی ندارم.

نظری ادامه داد: سوال اینجاست که این کلیپ چه محتوایی داشته که تا این اندازه برای شما دردناک واقع شده که دست به "تخریب ناجوانمردانه" می زنید؟ شما یا از مواضع پدرتان اطلاع نداشته اید و ساده لوحانه اندیشه پدرتان را تحریف می کنید و یا اطلاع دارید و از این واکنش ها بدنبال اغراض سیاسی خاصی هستید. خانم هاشمی در این مصاحبه از روابط با غرب دفاع می کند، خوب است از ایشان پرسید که در این ۸ سال چرا پیرامون مشکلات معیشی مردم، عملکرد ناامید کننده دولت در حوزه اقتصاد و تولید، فضای فرهنگی کشور و.. چنین سخنان سرگشاده‌ای از ایشان سر نزد.

مسئول دفتر خواهران اتحادیه دفتر تحکیم وحدت خطاب به فائزه هاشمی گفت: تنها زمانی می بایست از دردهای کشور گفت که منافع شخصی در میان باشد؟ در این ۸ سال که دولت مورد حمایت پدر شما بر سر کار بود و کل امکانات کشور را در خدمت مذاکره با غرب هزینه کرد به کجا رسید؟ نتیجه حرکت در ریل سیاست خارجی غربگرا مگر غیر از این است که امروز یک زمین سوخته را تقدیم دولت سیزدهم کرده اید که بدلیل این سیاست اشتباه توان داخلی سرخورده شد و شاهد بحرانهای فراوانی در گوشه و کنار کشور هستیم. امروز چه جای تاختن به سیاست های کلان انقلاب در بعد روابط با غرب است؟

وی تاکید کرد: قطع به یقین جایگاه رهبر انقلاب که مقامات ارشد کشورهای مختلف در برابر ایشان زانوی ادب می زنند و سران غربی محبوبتان نیز همیشه از تدابیر ایشان انگشت تحیر می گزند، در سطحی است که ادب ایجاب کند در حداقل وجه، نحوه بیان ایشان مناسب باشد که حتی این مولفه نیز در صحبت های ایشان به چشم نمی خورد.

نظری ادامه داد: خانم هاشمی! شما در جایی می گویید حکومت برای تایید خود دنبال ایجاد سروصدا است. بنظر اگر ایشان همین عبارات را در مقابل آینه برای خودشان بخوانند درمورد ایشان و جبهه مقهور اصلاحات بیشتر صدق کند. فضاحت دولت آقای روحانی در چشم دوختن به غرب، به قدری بر همه مردم ثابت شده است که اگر امروز از هر انسان عاقلی درمورد تجربه تلخ روابط با غرب بپرسید قطعا مخالف است که کشور دو مرتبه از یک سوراخ گزیده شود.

وی افزود: خان هاشمی خود را در علم سیاست مدعی می داند و این سخنان را پیرامون اعتماد در مذاکره طرح می کنند در حالیکه برای یک کودک نیز بحث اعتماد در معامله معنا دارد. یک کودک در بازی های کودکانه خود نیز تا مطمئن نشوند که چیزی بدست نمی آورد آنچه در اختیارش هست را به طرف مقابل نمی دهند؛ چگونه می توان گفت که در عرصه کلان مذاکره و معامله ای مانند برجام اعتماد به طرف مقابل مهم نباشد؟

نظری افزود: اختیاراتی که رهبر انقلاب به این دولت اعطا کردند در تاریخ انقلاب بی سابقه بود و چنین دولتی که داعیه دار ارتباط با غرب است در انتهای مسئولیت خود تمام مشکلات را گردن عوامل خارجی می اندازد.

وی گفت: البته ما خوب می دانیم که چرا این مصاحبه امروز انجام می شود؛ امروز که تشت رسوایی رویکرد اشتباه روابط بین الملل دولت آقای روحانی از بام افتاده است برای شنیده نشدن صدای آن، میلیشیای رسانه ای به خط شده اند که به هر طریقی شده با جنجال سازی یا هر رفتار وقیحانه ای حواس مردم را از این ۸سال خسارت محض پرت کنند.

مسئول دفتر خواهران اتحادیه دفتر تحکیم وحدت اظهار داشت: پیرامون مسئله حمایت ایران از محور مقاومت هم باید گفت ایشان که در مصاحبه شان از روابط بین الملل صحبت می کند چطور از ایدئولوژی نظامی تمامی کشورهای دنیا که جنگیدن با دشمن در خارج مرزهاست، اطلاع ندارد؟ از طرفی ایشان خود را نگران کشور می دانند و در مسئله ارتباط با شرق می گویند "چوب حراج به کشور زدند" چرا یکبار در این ۸سال که آسیب های جدی به کشور وارد شد درمورد آقای روحانی مصاحبه ای با این لحن انجام ندادند؟

وی افزود: خانم هاشمی مثال یک دانشجوی علوم سیاسی را برای روابط بین الملل می زنند اما پیشنهاد می شود پیش از این ابراز نظرها ۲ واحد درس انقلاب اسلامی پاس کنند تا متوجه شوند مبنای اختلاف با غرب در این انقلابی که پدرشان هم در ابتدای امر همراه آن بودند چه بوده و اساسا مشکل اصلی با امریکا چیست و در گام بعد پیرامون روابط بین‌الملل اظهار نظر کنند. جا دارد یادی کنیم از جمله معروف امام (ره) که فرمودند ما از شر رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم؛ لیکن از شر تربیت‌یافتگان غرب و شرق به این زودی‌ها نجات نخواهیم یافت. 

این فعال دانشجویی گفت: در جای دیگر ایشان از خودباوری سخن می گویند. در یک فقره کوتاه باید به ایشان گفت روحیه خودباوری در قامت و عمل کسی هویداست که در طی هفته های اخیر از جان هزینه کرده و خودباوری به توان داخلی را با زدن واکسن ایرانی بر همگان ثابت کردند. این روزها هم شاهد حمایت ویژه سایر روسای قوا از این افتخار بزرگ ملی هستیم. جناب روحانی از چه واکسنی استفاده کردند که در هیچ رسانه‌ای از آن نام برده نشده؟

نظری در پایان گفت: شنیدن تحلیل های این چنینی که در آنها حق و باطل بهم آمیخته شده و ملقمه ای از صحبت های آغشته به تزویر مطرح می شود کاملا می توان فهمید که از کجا نشئت می گیرد. ساده ترین راهی که به ذهن هر فرد مبتدی در عرصه سیاست جهت کمرنگ تر کردن بار فضاحت عملکرد ۸ساله دولت می رسد آن است که با سر و صدا و علی الخصوص حمله به رهبری بخواهند چنین سیاه نمایی ها را انجام بدهند تا فاجعه رقم خورده کمرنگ تر جلوه کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول