اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دیپلمات روس: برای یافتن راهکار سیاسی در سوریه با ترکیه همکاری می‌کنیم

سفیر روسیه در آنکارا با اشاره به همکاری دو جانبه برای یافتن راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه، گفت این همکاری‌ها شانس پایان درگیری‌ها و برقراری صلح و ثبات را در این کشور افزایش داده است.

دیپلمات روس: برای یافتن راهکار سیاسی در سوریه با ترکیه همکاری می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الکسی اِرخوف» سفیر روسیه در ترکیه گفت مسکو و آنکارا برای یافتن راهکار سیاسی جهت پایان دادن به بحران سوریه، در حال همکاری هستند.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» ارخوف بامداد دوشنبه طی مصاحبه‌ای تلویزیونی ضمن برشمردن اهمیت همکاری بین ترکیه و روسیه از زمان آغاز روند مذاکرات آستانه، تاکید کرد که درک مشترکی بین دو کشور درخصوص پایان بحران سوریه وجود دارد.

وی در ادامه اظهار داشت که همکاری بین آنکارا و مسکو باعث افزایش شانس پایان درگیری‌ها و تقویت همزمان صلح و ثبات در سوریه شده است.

بر اساس این گزارش، سفیر روسیه توضیح داد: «اقدامات برای دستیابی به یک راهکار سیاسی برای [بحران] سوریه، فعال‌سازی و تسریع اقدامات کمیته [بازنویسی] قانون اساسی، تقویت صلح و امنیت در منطقه کاهش تنش ادب و دیگر منطقه‌ها، همگی با هم ارزیابی شده‌اند».

شانزدهمین نشست بین‌المللی روند آستانه به مدت دو روز از ۱۶ تا ۱۷ در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان با حضور سه کشور ضامن روند آستانه (ایران، روسیه و ترکیه)، نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه و کشورهای ناظر شامل عراق، لبنان، برگزار شد.

حاضران در این نشست بار دیگر با تأکید بر این‌که سوریه هیچ راه‌حل نظامی ندارد، توافق کردند که دور بعدی این مذاکرات تا پیش از پایان سال ۲۰۲۱ میلادی در نورسلطان برگزار شود. (جزئیات بیشتر)

از سوی دیگر،  دور پنجم مذاکرات کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو اوایل بهمن سال قبل برگزار شد و فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه این دور نشست را ناامید کننده خوانده بود.

 تمرکز دور پنجم این نشست بر روی اصول قانون اساسی سوریه بود؛ اما جدول زمانی مشخصی برای پایان این نشست‌ها وجود ندارد. قانون اساسی فعلی سوریه متعلق به سال ۲۰۱۲ است که دولت سوریه پس آغاز اعتراضات در واکنش به خواست مخالفان، اقدام به ارائه آن کرد.

کمیته‌ای مرکب از ۴۵ عضو شامل نمایندگانی از دولت، مخالفان و جامعه مدنی سوریه درصدد تدوین قانون اساسی جدید این کشور به منظور پیشبرد فرآیند سیاسی به سمت برگزاری یک انتخابات تحت نظارت سازمان ملل است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول