اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  سواد رسانه

ویدئو| اقناع مخاطب با ترفند ترس

رسانه با استفاده از فنون مختلف سعی می‌کند تا مخاطب را اقناع و او را با اهداف خود همسو کند. یکی از این فنون، تکنیک ترس است.

ویدئو| اقناع مخاطب با ترفند ترس

به گزارش گروه سوادرسانه خبرگزاری فارس،برخی رسانه‌ها معتقدند که بهترین روش برای وادار کردن مردم به تغییر دادن نگرش‌ها و رفتارهایشان این است که آن‌ها را از پیامدهای تغییر ندادن بترسانید. به‌عنوان مثال شبکه‌های غربی و رسانه‌های فارسی‌زبان خارج نشین، این روزها ایران هراسی و اسلام هراسی را در برنامه‌های خود دارند؛ از فیلم‌های سینمایی‌ گرفته تا خبرها و اتفاقات مختلف. رسانه‌های غربی همیشه به دنبال ایجاد ترس از ایران و اسلام هستند. 

در تکنیک ترس از ایجاد رعب و وحشت به‌منظور تضعیف روحیه و سست کردن اراده استفاده می‌شود. در این روش ضمن تهدید و ترساندن مخاطبان به شیوه‌های مختلف، به او القا می‌کنند که خطرات و صدمات احتمالی بر سر راه کمین کرده و از این طریق آینده‌ای مبهم و توأم با سختی و مشکلات را برای مخاطب ترسیم می‌کنند. در فرآیند عملی این تکنیک می‌توان این‌طور گفت که ترس شدید تحت شرایط خاص، قدرت اقناع‌کنندگی پیام را افزایش می‌دهد. این رسانه‌ها تلاش دارند به مخاطب القا کنند خطرهای تأکید شده جدی هستند و احتمال وقوعشان وجود دارد. آن‌ها به دنبال این هستند مخاطب باور کند که توصیه‌های ارائه شده درباره عامل ترس مفید و مؤثر بوده و درنهایت متقاعد شود که می‌تواند به توصیه‌هایی که از او خواسته شده، عمل کند.

در ادامه این ویدئو را ببینید:

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول