اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اردن: هیچ جایگزینی برای راهکار دو دولتی در فلسطین وجود ندارد

وزیر خارجه اردن در دیدار با فرستاده ویژه اتحادیه اروپا در امور روند صلح خاورمیانه گفت که برای حل درگیری فلسطنی و رژیم صهیونیستی، هیچ جایگزینی برای راهکار دو دولتی وجود ندارد.

اردن: هیچ جایگزینی برای راهکار دو دولتی در فلسطین وجود ندارد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن امروز دوشنبه با «اسون کوپمنز» فرستاده ویژه اتحادیه اروپا در امور روند صلح خاورمیانه دیدار کرد.

خبرگزاری «پترا» گزارش داد، الصفدی و طرف اروپایی در این دیدار، تلاشها برای حفظ آتش‌بس در اراضی اشغالی فلسطین، ایجاد افق سیاسی برای تحقق صلح عادلانه و فراگیر بر اساس راهکار دو دولتی بر اساس حقوق بین‌الملل را بررسی کردند.

وزیر خارجه اردن گفت که هیچ جایگزینی برای راهکار دو دولتی وجود ندارد؛ راهکاری که بر اساس آن، کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس اشغالی در خطوط 1967 تشکیل خواهد شد.

وی تأکید کرد که این راهکار، برای حل درگیری و تحقق صلح عادلانه و دائمی بین فلسطین و رژیم صهیونیستی ضرورت دارد.

طرفین همچنین از حمایتهای اتحادیه اروپا از آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (اونروا) برای ایجاد افق سیاسی واقعی به منظور تحقق صلح قدردانی کردند.

کوپمنز هم ضمن قدردنی از تلاشهای اردن برای آتش‌بس و صلح، گفت که اتحاده اروپا تمایل دارد به همکاری با این کشور ادامه دهد.

در همین ارتباط، «عبدالله دوم» شاه اردن ۲۹ تیر ماه گذشته در دیدار با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرد. رئیس‌جمهور آمریکا ضمن تقدیر از نقش اردن در ثبات منطقه غرب آسیا، بر حمایت واشنگتن از راهکار دو دولتی برای پایان دادن به مناقشات فلسطین-اسرائیل تاکید کرد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول