اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

رأی الیوم: اسرائیل از بیم حزب‌الله دست به دامن قاهره شد

همزمان با تشدید تنش در مرز فلسطین اشغالی و لبنان، یک هیأت عالی‌رتبه امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی برای دیدار با مسئولان دستگاه اطلاعاتی مصر، به قاهره سفر کرد.

رأی الیوم: اسرائیل از بیم حزب‌الله دست به دامن قاهره شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفر ناگهانی و محرمانه هیأت امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی به قاهره همزمان با تنش‌ها در مرز فلسطین اشغالی و لبنان، بیانگر میزان نگرانی این رژیم از امتداد یافتن این تنش‌ها به نوار غزه و مشارکت گروه‌‌های مقاومت برای گشودن جبهه جنگ جدید با این رژیم را نشان داد.

هیأت امنیتی رژیم صهیونیستی به ریاست «مائیر بن شبات» رئیس سابق شورای امنیت داخلی و جانشین او «ایال حولتا» که قرار است اواسط آگوست جاری رسما این منصب را بر عهده بگیرد، روز یکشنبه (دیروز) به قاهره رفته و به مدت بیش از چهار ساعت با مسئولان دستگاه اطلاعاتی مصر گفت‌‌وگو کرد.

روزنامه «رأی الیوم» نوشت که هدف اصلی سفر ناگهانی این هیأت صهیونیست به قاهره، جلوگیری از اقدام گروه‌های مقاومت فلسطینی از جمله جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی برای یاری حزب‌الله جهت تشدید درگیری‌ها و گسترش تنش‌ها در مرز نوار غزه از طریق برگزاری تظاهرات‌ها و استفاده از بالن‌های آتش‌زا و یا حتی درخواست از فلسطینیان برای عزیمت به سمت نقاط تماس در مرز نوار غزه بود.

هیأت اسرائیلی از طرف مصری خواسته است تا فشارهای بیشتری بر گروه‌های فلسطینی به منظور ممانعت از گشودن جبهه جدید جنگی در شرایط کنونی و بحبوحه تنش در مرز لبنان، اعمال کند.

در دیدار هیأت اسرائیلی با مسئولان مصر همچنین پرونده‌های حساس دیگری مربوط به تثبیت آتش‌بس در غزه، ارائه تسهیلات ممکن به ساکنان نوار غزه در گذرگاه‌ها و گسترش مساحت صید ماهی در دریا و گشودن مجدد پرونده تبادل اسرا را که از چند سال پیش شاهد رکود است، بررسی کرد.

هیأت اسرائیلی در این دیدار تضمین‌هایی از طرف مصری برای تلاش جهت کنترل اوضاع نوار غزه و ممانعت از انفجار اوضاع این منطقه از طریق تماس با رهبران گروه‌های فلسطینی، دریافت کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول