اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مفتی جعفری لبنان: اگر مقاومت نبود لبنان اکنون یک مستعمره بود

مفتی جعفری لبنان اعلام کرد، لبنان به دلیل موشک‌های نقطه‌زن مقاومت و تصمیمات شجاعانه آن به کشوری غیرقابل نفوذ تبدیل شده و اگر این مقاومت نبود لبنان اکنون به یک مستعمره تبدیل شده بود.

مفتی جعفری لبنان: اگر مقاومت نبود لبنان اکنون یک مستعمره بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شیخ «احمد قبلان» مفتی جعفری لبنان در سخنانی به مناسبت ماه محرم و آغاز سال نو هجری قمری بر تلاش همه جانبه برای نجات لبنان از وضعیت کنونی و نیز نقش مقاومت در حمایت از لبنان تأکید کرد.

بر اساس گزارش «النشره»، وی ضمن اعلام اینکه «خنجرهای مسموم از هر طرف لبنان را احاطه کرده» ، خواستار تشکیل هر چه زودتر دولت لبنان شد.

شیخ قبلان ادامه داد، مقاومت امروز در راستای تثبیت بازدارندگی پاسخ شلیک را با شلیک می‌دهد تا تأکید کند که «حصارهای این کشور» ارتش، ملت و مقاومتش هستند.

حزب‌الله لبنان اخیرا در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، چندین راکت به اطراف یک پایگاه صهیونیستی در اراضی اشغالی شلیک کرد و مسؤولیت آن را بر عهده گرفت (جزئیات بیشتر).

وی در ادامه خطاب به «بشاره پطرس الراعی» رهبر مسیحان مارونی لبنان و دیگر طرف‌ها در این کشور گفت: مسأله، مسأله کشوری است که اشغال بوده و حاکمیت آن مصادره شده بوده است. در روزی که تمام جهان ما را رها کرد مقاومت آن را بازگرداند و به کشوری غیرقابل نفوذ تبدیل کرد که تل‌آویو هزار حساب بر روی آن باز می‌کند. اینها به دلیل زرادخانه متمایز، موشک‌های نقطه زن و تصمیمات شجاعانه مقاومت است.

قبلان تأکید کرد: از آنجای که مقاومت ضرورت آزادسازی و حمایت از کشور، حاکمیت و استقلال آن است روزی که بیروت اشغال بود نیازی به توجیه نداشت امروز نیز نیازی به توجیه ندارد زیرا حاکمیت و بقای این کشور تا حد زیادی وابسته به اصل وجود مقاومت در لبنان است.

وی افزود، این تل‌آویو بوده که طی سالهای گذشته تصمیم به جنگ یا صلح می‌گرفته نه لبنان.  مقاومت تنها در برابر وحشیگری تل‌آویو ایستاده است.

مفتی جعفری لبنان تصریح کرد، اگر وجود مقاومت قوی و موشک‌های راهبردی آن نبود لبنان تنها به یک مستعمره تبدیل شده بود که رژیم صهیونیستی در آن انواع استعمار و تخریب را مرتکب می‌شد همان کاری که اکنون در فلسطین، قدس، کلیساهای المهد و القیامه و محله شیخ جراح انجام می‌دهد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول