اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

جزئیات نحوه رسیدگی به برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در مجلس

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: مدرک تحصیلی و رزومه کاری وزرای پیشنهادی و میزان انطباق این موراد با اسناد بالادستی از طریق سامانه در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد و آنها در کمیسیون به وزراء نمره می‌دهند.

جزئیات نحوه رسیدگی به برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در مجلس

 علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: رزومه کاری و مدرک تحصیلی وزراء پیشنهاد‌ی دولت سیزدهم و میزان انطباق آنها با اسناد بالادستی و قابلیت اجرای برنامه‌های آنها از طریق سامانه در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد.

وی افزود: معاونت نظارت و معاونت قوانین مجلس در این زمینه کار راستی‌آزمایی این برنامه‌ها و مدارک تحصیلی را انجام می‌دهند تا کار با دقت بیشتری به پیش رود.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: این اطلاعات در رابطه با وزراء در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد و آنها در بررسی‌های خود در رابطه با مدرک و سابقه کاری وزراء در کمیسیون‌ها به وزراء نمره می‌دهند.

سلیمی خاطرنشان کرد: پس از آغاز بررسی‌ها در کمیسیون‌های تخصصی، رسیدگی به رأی اعتماد در صحن مجلس آغاز می‌شود و در ابتدای بررسی کارنامه کاری هر وزیر ابتدا گزارش کمیسیون مرتبط با حوزه کاری آن وزارتخانه قرائت می‌شود و بعد مجلس وارد بررسی صلاحیت خواهد شد.

وی افزود: کمیسیون 10 دقیقه فرصت دارد تا گزارش خود را در مورد بررسی‌های انجام شده در جلسات کمیسیون قرائت کند و اگر کمیسیون‌های مرتبط با حوزه کاری وزارتخانه از یک کمیسیون بیشتر باشد، زمانی که در اختیارشان قرار می‌گیرد 5 دقیقه است.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: جلسات کمیسیون‌ها برای بررسی کارنامه و رزومه کاری نمایندگان از فردا تا سه شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت و جلسات صحن برای بررسی رأی اعتماد به کابینه از روز شنبه هفته آینده 31 مرداد ماه آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول