اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

محقق روس: برای ابتلا به دلتا به یک دهم ذرات ویروس کرونا نیاز است

مدیر مرکز تحقیقات ویروس شناسی و بیوتکنولوژی وکتور گفت: نوع دلتا از یک ارگانیسم آلوده به یک فرد آلوده بسیار سریع‌تر منتقل می‌شود.

محقق روس: برای ابتلا به دلتا به یک دهم ذرات ویروس کرونا نیاز است

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از تاس، رینات ماکسیوتوف، مدیر مرکز تحقیقات ویروس شناسی و بیوتکنولوژی وکتور گفت: نوع دلتا از یک ارگانیسم آلوده به یک فرد آلوده بسیار سریع‌تر منتقل می‌شود.

مدیر مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی و بیوتکنولوژی وکتور گفت: نوع دلتای ویروس کرونا بسیار قابل انتقال نسبت به نوع اولیه ووهان است، زیرا ده برابر کمتر نیاز به ذرات ویروس برای ابتلا به عفونت است.

وی در مصاحبه‌ای با کانال تلویزیونی «Rossiya-1» گفت: ما در طول مطالعه دریافتیم که مقدار ویروس کافی برای آلوده کردن ده برابر کمتر است. نوع دلتا بسیار سریعتر از یک موجود زنده به یک فرد غیر آلوده منتقل می‌شود.

گونه دلتا ویروس کرونا برای اولین بار در اکتبر ۲۰۲۰ در هند ثبت شد و طبق گفته موسسه علوم پزشکی هند، این نوع می‌تواند افرادی را که با واکسن کرونا «کواکسین» و واکسن «کواشیلد» واکسینه شده‌اند آلوده کند. 

واکسن ضدکرونای «کوواکسین» توسط موسسه تحقیقاتی«بهارات بیوتک»  مستقر در حیدرآباد و با همکاری انستیتوی ملی ویروس شناسی (NIV)، پونا و شورای تحقیقات پزشکی هند (ICMR) ساخته شده، این واکسن بر اساس زمینه و بستر تایید شده از ویروس‌های مرده ساخته شده است. در مقابل واکسن «کوویشیلد»، توسط دانشگاه آکسفورد و با مشارکت موسسه آسترازنکا تهیه و آماده شده است. موسسه سرم هند، تولید این واکسن‌ انگلیسی را بر عهده دارد. کوویشیلد همچنین بر اساس ساختار ناقل ویروسی ساخته شده است و یک آدنو ویروس ناقص شامپانزه به نام ChAdOx۱ است که برای انتقال پروتئین زنجیره ویروس کرونا به سلولهای انسانی مورد بازبینی و اصلاح  قرار گرفته است.

مقامات هندی باور دارند، سویه دلتاپلاس حتی از نوع دلتا هم مسری‌تر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول