اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

هر طلا، یک هجمه؛ سیاست ضدانقلاب برای المپیکی‌های ایران

در روزهایی که ورزشکاران کشورمان در آوردگاه المپیک توکیو در حال رقابت با ورزشکاران سایر کشورها بودند، رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان پس از هر مدال طلا یک هجمه به قهرمانان ایرانی وارد کردند.

هر طلا، یک هجمه؛ سیاست ضدانقلاب برای المپیکی‌های ایران

از شایعه تا واقعیت: شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان، کوچکترین اتفاقی را سعی می‌کنند به یک بحران و یا ابزار نارضایتی ایرانیان تبدیل کنند. آن‌ها حتی در این مسیر از المپیک هم نمی‌گذرند؛ این رویداد جهان را پلی برای سیاسی کاری و حتی امنیتی کردن فضای کشور می‌کنند.

آخرین تحرکات این رسانه‌ها مربوط به صحبت‌های سجاد گنج زاده قهرمان طلایی کشورمان در المپیک توکیو بود؛ جایی که بسیاری از رسانه‌های مغرض مدعی شدند که مجری شبکه ورزش به محض آنکه گنج زاده خواسته حرفی از مردم خوزستان بزند، صحبتش را قطع کرده.

 

درحالی که در همین گفت‌وگو هم مشخص است که مجری شبکه ورزش به دلیل کیفیت نامناسب ارتباط، چند بار  قصد قطع کردن صحبت وی را داشت و ربطی به جمله وی نداشت.

 

 

رسانه‌هایی که اینچنین فضا سازی کردند، در زمانی که همان شب در استودیو شبکه ورزش در توکیو از گنج زاده خواسته شد حرف‌هایش درباره اهدای مدال به مردم خوزستان را  که به دلیل کیفیت بد ارتباطی درست پخش نشد را دوباره تکرار کند، حاضر به پخش این بخش نشدند.

 

 

درست مانند تصویری از ارادت گنج‌زاده به اهل بیت(ع) و یا کارهای جهادی قهرمان طلایی کشورمان در مناطق محروم که به سرعت در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شد، اما این شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان حاضر به انتشار آن نشدند.

 

 

هجمه‌های بی‌اساس علیه مدافع سلامت

در موضوع کسب افتخار جواد فروغی اولین طلایی المپیک توکیو، رسانه‌ها و کاربران معاند سعی کردند که این مدافع سلامت را که مدتی در جبهه‌های حق علیه باطل مقابل داعشیان ایستادگی کرده است را تروریست خطاب کردن  و حتی پا را فراتر گذاشتند تا مدال طلای المپیک را از وی پس بگیرند.

رسانه‌های این جریان سعی کردند تا با داغ کردن این موضوع به هربهانه‌ای فشارها به این ورزشکار کشورمان را زیاد کنند، نمونه آن اظهارنظر ورزشکار کره‌ای علیه جواد فروغی بود.

 

اما زمانی که ورزشکار کره‌ای عنوان کرد که اشتباه کرده، این بار هم رسانه ها مصاحبه ورزشکار کره‌ای را بایکوت کردند.

 

 

* هتریک هجمه به مدال آوران طلایی المپیک

حاشیه سازی شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان برای دیگر طلایی کشورمان در المپیک هم به شکل متفاوتی رقم خورد. این رسانه‌ها پس از کسب مدال طلا توسط محمدرضا گرایی، با انتشار تصاویر و پست‌هایی سعی کردند این موفقیت را با موضوع حاشیه‌ای زیر سوال ببرند.

شبکه‌های معاند پست حذف شده یکی از برادران گرایی در سال ۱۳۹۹ در شبکه‌های اجتماعی را دستمایه تبلیغات ضدایرانی خود قرار دادند و آن را نشانه حمایت وی از محکوم به قصاصی عنوان کردند که سال ۱۳۹۷ کارمند حراست شرکت آب منطقه‌ای فارس را با ضربات چاقو به شهادت رسانده بود.
 

 

این درحالی است که محمدعلی گرایی اعلام کرده بود: اگر می‌دانستم قتل کرده و محکوم به قصاص است مگر مریض بودم از او حمایت کنم. من اصلا در جریان این پرونده نبودم.

 

* لاپوشانی تقدیم مدال ملایی به اسرائیلی‌ها

 دروغ دیگری که این رسانه‌ها گفتند درباره سعید ملایی، جودوکار ایرانی بود که مدالش را به اسرائیلی تقدیم کرد  اما شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان، سعی کردند تا این موضوع را پنهان کنند.

 

اما در فیلم زیر ملایی به وضوح اعلام کرد که مدالش را به اسرائیلی‌ها تقدیم کرده است.

در کنار این موارد می‌توان به شیطنت‌های این رسانه‌ها در انتخاب تیتر در موفقیت و شکست‌های ورزشکاران کشورمان هم اشاره کرد. به عنوان نمونه در زمانی که ورزشکاران کشورمان به فینال مسابقات راه پیدا می‌کردند تنها به انتشار نام آن‌ها کفایت می‌کردند اما زمانی که به موفقیت کسب نمی‌کردند صفت «ایرانی» را به آن‌ها نسبت می دادند.

 

البته می توان به این موارد، حمایت‌های گسترده از کیمیا علیزاده (که با پشت کردن به پرچم کشورمان زیر لوای تیم پناهندگان مبارزه کرد) را هم اضافه کرد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول