اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  محور مقاومت

انصارالله: احکام ریاض علیه فلسطینی‌ها، نشانگر اشتیاق سعودی به عادی‌سازی روابط با اسرائیل است

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن حکم‌های صادر شده در عربستان علیه فلسطینی‌های مقیم این کشور را محکوم کرد و آن را بیانگر اشتیاق ریاض به عادی‌سازی روابط با اسرائیل توصیف کرد.

انصارالله:  احکام ریاض علیه فلسطینی‌ها، نشانگر اشتیاق سعودی به عادی‌سازی روابط با اسرائیل است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع آگاه صبح امروز از تشکیل جلسه نهایی دادگاه برای بازداشت‌شدگان فلسطینی و اردنی در عربستان سعودی به اتهام حمایت از جنبش حماس خبر دادند.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در واکنش به این خبر تأکید کرد: «به شدت حکم‌های عربستان علیه فلسطینی‌های مقیم این کشور را محکوم می‌کنیم».

شبکه خبری المسیره گزارش داد: «این حکم‌ها را خنجر مسمومی به پیکر آرمان فلسطین و پیام دوستی و دنباله‌روی و تبعیت از اسرائیل می‌دانیم».

این جنبش یمنی تأکید کرد: «به خاطر شناخت ما از ماهیت رژیم سعودی که مشتاق عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیست است، از ملتهای اسلامی خواستار همبستگی با زندانیان فلسطینی و اعمال فشار برای آزادی فوری آنان هستیم».

انصارالله خاطرنشان کرد، یادآور می‌شویم که صنعاء آماده است اسرای سعودی را در قبال آزادی زندانیان فلسطینی در بند ریاض، آزاد کند.

منابع آگاه با اشاره به تشکیل دادگاه برای این بازداشت‌شدگان در عربستان سعودی خبر دادند، مقامات سعودی، «محمد العابد» از بازداشت‌شدگان فلسطینی را به ۲۲ سال زندان و «محمد البنا» را به ۲۰ سال زندان محکوم کردند.

«خضر المشایخ» رئیس کمیته بازداشت‌شدگان اردنی در عربستان سعودی، اندکی پس از انتشار خبر اولیه صدور حکم برای این دو فلسطینی گفت که دادگاه ریاض در حق ۶۹ بازداشتی فلسطینی و اردنی حکم صادر کرده که بیشترین آن ۲۲ سال زندان و کمترین آن، ۶ ماه است و به تنها یک نفر از اعضای خانواده هر یک از بازداشت‌شدگان اجازه حضور در جلسه محاکمه را داده است.

در فوریه ۲۰۱۹، سعودی‌ها، بیش از ۶۰ اردنی و فلسطینی مقیم عربستان از جمله «محمد الخضری» نماینده جنبش مقاومت اسلامی «حماس» را به اتهام حمایت مالی از مقاومت فلسطین دستگیر کردند.

سازمان‌های حقوقی بین‌المللی بازداشت این افراد را محکوم و اعلام کردند که محاکمه این افراد ناعادلانه و بدون هیچگونه اتهام و دلیل قانونی بوده است. این بازداشت‌شدگان در طول چند ماه گذشته در شرایط نامناسب زندانی بوده و در معرض اهانت و شکنجه و بدرفتاری قرار گرفته‌اند.

در ۲۱ ژوئن گذشته که قرار بود حکم این بازداشتی‌ها اعلام شود، دستگاه قضایی سعودی، این امر را به سوم اکتبر آتی، موکول کرد. پیش‌تر نیز قرار بود حکم این افراد در فوریه ۲۰۲۱ اعلام شود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول