اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

رایزنی‌های نماینده ایران با اتمر و عبدالله و نماینده گوترش درباره تحولات افغانستان

نماینده ویژه ایران در امور افغانستان ضمن دیدار با نماینده دبیرکل سازمان ملل، با اتمر و عبدالله درباره اوضاع کنونی افغانستان به گفت‌وگو پرداخت.

رایزنی‌های نماینده ایران با اتمر و عبدالله و نماینده گوترش درباره تحولات افغانستان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «محمدابراهیم طاهریان فرد» نماینده ویژه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان امروز (یکشنبه) با «ژان آرنو» نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان که در رأس هیأتی جهت رایزنی در خصوص مسائل افغانستان به تهران سفر کرده است، دیدار و گفت‌وگو کرد. 

در این دیدار، آخرین تحولات جاری افغانستان از جمله روند صلح و مذاکرات بین الافغانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ژان آرنو همچنین امروز با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار کرد. ظریف در این دیدار آمادگی ایران برای کمک و تسهیل گفت‌وگوهای بین الافغانی را اعلام کرد. (اینجا بخوانید)

طاهریان فرد همچنین امروز در تماس تلفنی با «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در خصوص آخرین وضعیت جاری در افغانستان و روند صلح و گفت‌وگوهای بین الافغانی رایزنی و تبادل نظر کرد.  

عبدالله عبدالله ضمن تشکر از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حمایت و تسهیل روند صلح افغانستان، اهمیت تداوم این حمایت ها را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش فارس، نماینده ویژه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان همچنین با «محمد حنیف اتمر» وزیر امور خارجه افغانستان از طریق تماس تلفنی گفت‌وگو کرد. 

در این گفت‌وگو، طرفین در خصوص آخرین تحولات افغانستان بحث و تبادل نظر کردند. همچنین در زمینه اهمیت روندهای جاری صلح افغانستان به ویژه تداوم گفت‌وگوهای بین الافغانی در تهران رایزنی و مذاکره صورت گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول