اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

به صدا درآمدن زنگ خطر ریزگردها در خراسان‌جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تا تاریخ نهم مردادماه تعداد روزهای با کیفیت هوای نامطلوب در استان ۶۰ روز به ثبت رسیده و این آمارها حکایت از به صدا درآمدن زنگ خطر در استان است.

به صدا درآمدن زنگ خطر ریزگردها در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد فرهادی ظهر امروز در کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: براساس گزارش اداره‌کل محیط زیست به استناد اطلاعات استخراج شده از سیستم‌های پایش هوا، بالاترین نرخ تولید گرد و غبار کشور مربوط به خراسان‌جنوبی است.

وی بیان داشت: طبق همین اطلاعات از ابتدای سال جاری تا تاریخ نهم  مردادماه تعداد روزهای با کیفیت هوای نامطلوب در استان ۶۰ روز به ثبت رسیده و این آمارها حکایت از به صدا درآمدن زنگ خطر در استان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر کانون‌های فرسایش بادی، یک سوم پهنه وسیع استان را شامل می‌شوند، گفت: این حجم کانون فرسایش بادی به جهت تبعاتی که به همراه دارند نگران‌کننده است لذا باید برای کم‌کردن این مساحت کارهای علمی ویژه‌ای صورت بگیرد.

فرهادی با بیان اینکه اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری در این راستا اقداماتی انجام داده، تأکید کرد: برای مهار این شرایط پیش‌آمده و جلوگیری از پیشرفت بیشتر کانون‌های فرسایش بادی باید اقدامات سریع‌تر و گسترده‌تری انجام شود.

وی متذکر شد: با عنایت به اهمیت موضوع، قوانین و مقررات مرتبط با آیین‌نامه هوای پاک باید به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ گردد تا با هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت همه حوزه‌ها برای کنترل شرایط موجود اقدامات لازم صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر نقش اطلاع‌رسانی در زمینه آگاهی‌بخشی جامعه و ابراز نگرانی از شرایط استان، خاطرنشان کرد: بخشی از کار ما این است که نگاه ملی را به خراسان‌جنوبی جلب کنیم و در این راستا باید از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه صدا وسیما استفاده کنیم.

فرهادی متذکر شد: پخش این گزارش و اطلاع‌رسانی عمومی در زمینه وضعیت استان در جذب اعتبارات ملی و ارائه برنامه‌های ویژه برای مهار شرایط موجود مؤثر خواهد بود.

وی با اشاره به خسارت‌های ناشی از گرد و غبار با بیان اینکه بخش عمده‌ای از این خسارت‌ها مربوط به باغات و مزارع و محصولات کشاوری است، تبیین کرد: براساس آمار گرد و غبار سالانه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های استان خسارت وارد می‌کند. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی در پایان تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید با هم‌افزایی و تعامل و البته پیگیری جدی برای جذب اعتبارات ملی، به این موضوع ورود نمایند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول