اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

افزایش دما در اغلب شهرها و خنکی هوا در شمال غرب و شمال شرق

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از فردا 18 مرداد تا پایان هفته در شمال غرب و شمال شرق کشور روند کند نسبی کاهش دما را داریم و در اغلب مناطق کشور دمای هوا به طور نسبی افزایش می‌یابد.

افزایش دما در اغلب شهرها و خنکی هوا در شمال غرب و شمال شرق

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: از فردا 18 مرداد تا پایان هفته در شمال غرب و شمال شرق کشور روند کند نسبی کاهش دما را داریم، در این مدت در استان‌های ساحلی شمال کشور دما بدون تغییر خواهد بود و در بقیه مناطق کشور دمای هوا به طور نسبی افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: امروز و فردا خصوصا در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ارتفاعات مازندران، البرز، قزوین و تهران، همچنین برخی نقاط کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان، کرمانشاه، ایلام، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان پیش بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: روز سه شنبه 19 مرداد در ارتفاعات البرز مرکزی، شمال غرب کشور، برخی مناطق غرب و استان‌های فارس، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: از چهارشنبه 20 مرداد تا پایان هفته در اغلب نقاط کشور آسمان آفتابی است و فقط در ارتفاعات شمال غرب و البرز مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: در 5 روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور خصوصا زابل و خراسان جنوبی وزش باد شدیدی داریم که گاهی با کاهش کیفیت هوا، خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی همراه است.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت تصریح کرد: آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری، گاهی با وزش باد پیش بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 38 و 27 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 48 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 10 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهند بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول