اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

متأسفانه کشاورزی اصفهان به طور کلی تعطیل شده است

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: متأسفانه کشاورزی اصفهان چندین سال است که به طور کلی تعطیل شده و تنها 300 میلیون مترمکعب آب پشت سد زاینده‌رود وجود دارد

متأسفانه کشاورزی اصفهان به طور کلی تعطیل شده است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان در جریان بررسی تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت‌های آب و فاضلاب استان خوزستان از سال 94 تا پایان شهریور 99 طی تذکری اظهار داشت: معتقدم باید تحقیق و تفحص کلی نسبت به مدیریت منابع آب کشور داشته باشیم و نباید استان خوزستان با این حجم از منابع آب با تشنگی مواجه باشد.

نقد علی عنوان کرد: متأسفانه کشاورزی اصفهان چندین سال است که به طور کلی تعطیل شده و تنها 300 میلیون مترمکعب آب پشت سد زاینده‌رود وجود دارد البته استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و لرستان و همچنین استان‌هایی که آب از آنها به سمت خوزستان سرازیر می‌شوند هم تشنه هستند.

وی افزود: به همراه آقای جعفری عضو کمیسیون قضایی پیرو سوال یکی از نمایندگان سفری را به استان خوزستان داشتیم و با بررسی وضعیت موجود مشاهده کردیم که سوء مدیریت در آبفای خوزستان کاملاً هویدا و مشهود بود.  

نقدعلی ادامه داد: امروز از 7 استان کشور آب به استان خوزستان سرازیر و نزدیک به 30 میلیارد مترمکعب آب به این استان سرازیر می‌شود و نباید این استان تشنه باشد البته این سوء مدیریت نه تنها در استان خوزستان بلکه در وزارت نیرو وجود دارد و اشاره این جانب به اصل 3 قانون اساسی بر این اساس است.

وی تصریح کرد: از این تحقیق و تفحص به طور کامل حمایت می‌کنم البته معلوم شد که علت تشنگی خوزستان سوء مدیریت است و از دولت ارزشی حجت‌الاسلام رئیسی باید تقاضا کنیم که نسبت به آب کل کشور ورود کند، امروز استان فارس و شمال کشور با کمبود آب مواجه هستند البته درست است که علت بخشی از کمبود آب ، کاهش نزولات آسمانی است اما علت عمده آن سوء مدیریت است و باید علاوه بر تحقیق و تفحص یک اقدام کلی برای دولت در مدیریت و حکمرانی منابع آب تکلیف کنیم و این نیاز ضروری کل کشور است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول