اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

زوایای پنهان گنجِ کاراته ایران/ از کوره‌پزخانه‌ها و روستاهای محروم تا سکوی المپیک توکیو

کاراته‌کای پرافتخار کشورمان در شرایطی توانست مدال تاریخی طلای المپیک را کسب کند که اخیراً در اغلب کمک‌های مومنانه حضور داشت.

زوایای پنهان گنجِ کاراته ایران/ از کوره‌پزخانه‌ها و روستاهای محروم تا سکوی المپیک توکیو

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در روز پایانی المپیک، نماینده کاراته ایران به مصاف حریفان خود رفت. سجاد گنج‌زاده در وزن 75 کیلوگرم مردان، با ایوان وسیچ از کرواسی، دانیل گایسینسکی از کانادا، برایان ایر از آمریکا و طارق حمدی از عربستان همگروه بود. وی در نخستین دیدار خود مقابل وسیچ از کرواسی با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید. کاراته‌کای کشورمان در دومین مبارزه خود مقابل حمدی از عربستان به تساوی صفر بر صفر رسید.

کاراته‌کای پرافتخار کشورمان در سومین مبارزه خود مقابل برایان ایر از آمریکا 6 بر صفر به پیروزی رسید و در آخرین مبارزه خود مقابل گایسینسکی از کانادا 2 بر یک به پیروزی رسید و به عنوان صدرنشین راهی نیمه‌نهایی شد. گنج‌زاده در مرحله نیمه‌نهایی در مبارزه با اوگور آکتاش از ترکیه با نتیجه 2 بر 2 به پیروزی رسید و فینالیست شد. نماینده شایسته کاراته ایران در دیدار نهایی مقابل حمدی از عربستان درحالی به پیروزی رسید که کاراته کا عربستانی به دلیل ضربه غیر ورزشی باعث مصدومیت سجاد گنج‌زاده شد و داوران گنج‌زاده را برنده این مبارزه کردند و ورزشکار عربستانی هانسوکو و گنج‌زاده طلایی شد. 

به این ترتیب تاریخی‌ترین مدال طلای کاراته را برای ایران ثبت شد. کاراته در نخستین حضور تاریخی خود در المپیک حماسه‌ساز شد و سجاد گنج زاده سومین نشان طلایی کاروان و نخستین طلای این رشته در المپیک را روی تاتامی شکار کرد. کاراته طلایی شد و گنج‌زاده گنج خود را در توکیو برداشت کرد، اما این تنها بخشی از زندگی نماینده شایسته کشورمان بود.

قهرمان کاراته المپیک نه تنها روی تاتامی که خارج از آن و در زندگی شخصی خود هم به عنوان یک قهرمان شناخته می‌شود؛ جایی که بارها در کنار چند قهرمان دیگر ورزش کشورمان به مناطق محروم رفت و به مردم کمک‌ کرد. هر نوبت که کمک‌هایِ نیکوکاران به دست کودکانِ دانش‌آموز در مدارس استیجاری رساندند، مدیران و معلمان آن مدارس، اعلام کردند تعداد دانش‌آموزان‌شان افزایش پیدا کرده است. کمک‌های مردمی موجب شد کودکانِ کار در آن محلات، درس هم بخوانند و بی‌سواد بزرگ نشوند. 

گاهی آنقدر زندگی در محرومیت و فقر عادی می‌شود که برای مردمی که در آن تنگدستی زندگی می‌کنند، تصوری برای زیستنی غیر از آن وجود ندارد. سجاد گنج‌زاده به همراه کمیل قاسمی و میمنت قاسم‌آبادی از روستاهای محدوده مرزی سربیشه و نهبندان هم بازدید داشت و اقلام غذایی و بهداشتی بین مردم آن مناطق توزیع کرد. فقر و پذیرش محرومیت، نداشتن جاده و شبکه آب‌رسانی، نداشتن مدرسه (برخی روستاها)، پایین بودن سطح تغذیه و بهداشت، نبود پزشک از مهمترین مشکلات این روستاهای محدوده مرزی بشمار می‌رود که قهرمان‌ کاراته کشورمان از نزدیک این مشکلات را دید و برای رفع آنها دست به کار شد.

اقداماتی که گنج‌زاده در مناطق محروم و برای کمک به مردم انجام داد، کمتر در رسانه‌ها بازتاب داشت و اغلب او را با موفقیت‌هایش روی تاتامی می‌شناسند؛ اما قهرمان المپیک زوایای پنهانی دارد که ارزش آنها به مراتب بالاتر از طلای المپیک است. گنج‌زاده بارها در کنار کمیل قاسمی، آزادکار سابق تیم ملی و دارنده مدال‌های طلا و نقره المپیک و نقره جهان به اقشار ضعیف نقاط محروم تهران کمک رساند. چهره‌های عنوان‌دار کشتی ایران و جهان، همچون رسول خادم، کمیل قاسمی، حسن رحیمی و پرویز پرستویی بازیگر پیشکسوت سینمای ایران و برخی دیگر از چهره‌ها از جمله سجاد گنج‌زاده در قالب موسسه خیریه خادمان علی‌ابن‌ابیطالب (ع) با جمع آوری کمک‌های نقدی مردم، اقدام به تهیه مایحتاج نیازمندان در نقاط مختلف کشور می‌کنند.

سجاد گنج‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد حضور در این موسسه خیریه، اظهار داشت: با بیماری کرونا، بعضی اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر جامعه بسیار ضربه خوردند. در برخی از مناطق هم قشر ضعیف و نیازمند کم نیستند. برهمین اساس، برای کمک به این قشر، تصمیم گرفتیم یک قدم کوچک برداریم تا به هموطنان خود خدمت کنیم. جرقه این کار خیر از موسسه خیریه خادمان علی‌ابن‌ابیطالب (ع) به ذهن ما رسید و به این نتیجه رسیدیم در مسیر کمک به نیازمندان کار کوچکی انجام دهیم. 

وی ادامه داد: افتخاری است تا در کنار ورزشکاران کشور به مردم خدمت کنیم. فیلم قهرمانان را از اقدامات خیرخواهانه شان دیدم و می‌خواستم از نزدیک در کنار آن‌ها باشم. فکر می‌کنم مردم به دلیل اطمینان ارتباطی که با قهرمانان و ورزشکاران دارند باعث می‌شود تا ما هم از این فرصت استفاده کنیم و امانت‌های مردم را به دست افراد کم پس انداز برسانیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول