اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نماینده مجلس: علت غیبت 25 نماینده در مراسم تحلیف اعلام شود/ قالیباف: اسامی غایبان غیرمجاز باید اعلام شود

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از غیبت 25 نماینده در مراسم تحلیف رئیس جمهور، خواستار اعلام علت این غیبت و اسامی غایبان شد.

نماینده مجلس: علت غیبت 25 نماینده در مراسم تحلیف اعلام شود/ قالیباف: اسامی غایبان غیرمجاز باید اعلام شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سید غنی نظری نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در تذکر آیین نامه‌ای با استناد به ماده 22 آیین نامه داخلی مجلس در خصوص حفظ شان مجلس اظهار داشت: برخی مذاکرات ما در مجلس مفید فایده نیست؛ از جمله در خصوص طرح امنیت غذایی، به خاطر تشکیل یک شورا چند جلسه داریم بحث می‌کنیم، ضمن اینکه این شوراها اکثرا هم غیر تأثیر گذار هستند و گاهی یک کارشناس فرمانداری چندین شورا را اداره می‌کند و صورتجلسه آنها در جای دیگری نوشته می‌شود.

این نماینده مجلس تأکید کرد: علاوه بر این، ایجاد این قبیل شوراها مغایر قانون اساسی مبنی بر حذف تشکیلات غیرضروری است.

نظری در ادامه همچنین با اشاره به غیبت 25 نماینده در روز تحلیف رئیس جمهور تأکید کرد: باید مشخص شود که این تعداد نماینده در روز به این مهمی که از 80 کشور خارجی میهمان داشتیم، چرا غایب بوده‌اند و اسامی آنها در رسانه‌ها اعلام شود.

وی ادامه داد: یکی از نمایندگان که ادعای انقلابی بودن هم دارد در یک سال اخیر 4 بار در مجلس دیده نشده است؛ از آقای دهنوی دبیر هیأت رئیسه پرسیدم که چرا اسم او را به عنوان غایب اعلام نمی‌کند؛ پاسخ داد که این نماینده از رئیس مجوز دارد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس خطاب به رئیس مجلس گفت: خواهش می‌کنیم این مسأله را حل کنید که عده‌ای نماینده‌تر از دیگری نباشد و تبعیضی وجود نداشته باشد.

پس از تذکر این نماینده، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به وی با تاکید بر اینکه هیچ تبعیضی وجود ندارد و آیین نامه باید برای همه اجرا شود، اظهار داشت: هر کسی غیبت غیرقانونی داشته باشد باید اسم او اعلام شود، البته برخی غایبان ممکن است به مرخصی یا ماموریت رفته یا مریض باشند.

وی تصریح کرد: اگر غیبت نماینده قانونی باشد حتی در روز تحلیف هم اشکالی ندارد.

رئیس مجلس ادامه داد: البته برخی اعضای هیأت رئیسه ممکن است مرتب درگیر ماموریت یا کارهای خاص باشند و آیین نامه این امکان را به آنها داده است، ولی خارج از آیین نامه چنین امکانی نیست یا اگر هم موردی سراغ دارید به من اعلام کنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول