اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

به‌زودی 3 دستگاه اکسیژن‌ساز وارد قزوین می‌شود/ خدمات‌رسانی بیمارستان‌های خصوصی به بیماران کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در شرایط سخت کرونایی حاکم بر استان، بیمارستان‌های خصوصی نیز به مدد دانشگاه علوم پزشکی آمده‌اند، اکنون بیمارستان پاستور ۳۷ تخت، بیمارستان دهخدا ۲۷ تخت و بیمارستان مهرگان ۳۷ تخت را در اختیار بیماران کوید 19 قرار داده‌اند؛ در حال حاضر کمبودهایی در بحث تجهیزات بیمارستانی داریم که به‌زودی برخی تجهیزات به‌همراه 3 دستگاه اکسیژن‌ساز وارد استان خواهد شد.

به‌زودی 3 دستگاه اکسیژن‌ساز وارد قزوین می‌شود/ خدمات‌رسانی بیمارستان‌های خصوصی به بیماران کرونایی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، عصر امروز در جلسهٔ ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین که در محل سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، گفت: امروز در کشور بیش از 4 میلیون نفر مبتلا به کرونا هستند و از ابتدا تاکنون ۹۳ هزار نفر از هم‌وطنان ما به‌دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: سیر ابتلا به این ویروس منحوس در موج پنجم به‌شدت افزایش یافته است و حداقل تا یک‌ماه آینده نیز درگیر این موج خواهیم بود.

نامدار اظهار کرد: استان‌های هم‌جوار استان ما نیز در وضعیت مطلوبی قرار ندارند و متأسفانه کماکان مسافرت‌ها و ترددهای استان‌های هم‌جوار به قزوین پابرجا است و نیاز است تدابیر ویژه‌ای در این خصوص اندیشیده شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: به‌دلیل پر شدن تخت‌های بیمارستانی در استان، افزایش ظرفیت‌های قرنطینه در منزل در سیاست کاری دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است و در حال حاضر ۱۸۰ بیمار به‌صورت بستری موقت در منازل در حال درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: در 24 ساعت گذشته در استان قزوین 5 فوتی کرونایی داشته‌ایم، هم‌چنین در حال حاضر ۳۱ بیمار در استان در وضعیت حاد بستری قرار دارند، ۱۳۹ بیمار نیز در بخش آی‌سی‌یو بستری بوده و ۶ بیمار در انتظار تخت آی‌سی‌یو هستند، از هفتهٔ گذشته نیز کلیهٔ جراحی‌های غیر اورژانسی در استان لغو شده است.

نامدار افزود: متأسفانه علی‌رغم شیوع بیماری، شاهد تردد افراد غیر بومی در استان و هم‌چنین حضور افراد بدون ماسک هستیم که از تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان تقاضا داریم به افرادی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند ارائهٔ خدمات نکنند؛ اکنون ۱۸ بیمار از استان‌های هم‌جوار در بیمارستان‌های استان پذیرش شده‌اند.

وی تصریح کرد: در شرایط سخت کرونایی حاکم بر استان، بیمارستان‌های خصوصی نیز به مدد دانشگاه علوم پزشکی آمده‌اند، اکنون بیمارستان پاستور ۳۷ تخت، بیمارستان دهخدا ۲۷ تخت و بیمارستان مهرگان ۳۷ تخت را در اختیار بیماران کوید 19 قرار داده‌اند؛ در حال حاضر کمبودهایی در بحث تجهیزات بیمارستانی داریم که به‌زودی برخی تجهیزات به‌همراه 3 دستگاه اکسیژن‌ساز وارد استان خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: میانگین واکسیناسیون جمعیت استان 21،7 درصد است و ۲۲۱ هزار واکسن نیز در گروه‌های هدف ۵۵ سال به بالا تزریق شده است؛ اکنون ۲۳۷ هزار دوز واکسن در استان قزوین به گروه‌های هدف تزریق شده و روزانه بین 7 تا ۹ هزار واکسن نیز در حال تزریق است.

این مسؤول اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد تست‌های آزمایشگاهی در استان مثبت هستند که نشان‌دهندهٔ وخیم بودن وضعیت استان است.

نامدار در پایان تأکید کرد: همکاری بسیج، سپاه و نیز استمرار طرح شهید سلیمانی در پیشگیری و مقابله با کرونا یکی از نیازهای ضروری استان است که امیدواریم در استان تصمیمات سازنده‌ای در این خصوص اتخاذ شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول