اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ماسک سرخ ماند/ هر نوع علامت مشکوکی را سویه دلتا بدانید

طبق آخرین نقشه وضعیت کرونایی کشور در اپلیکیشن ماسک، کرونا در موج پنجم ۳۳۶ شهرستان کشور را قرمز کرده است. رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) هر نوع علائمی را ویروس دلتا می داند، از سوی دیگر نیز رئیس جمهور منتخب فرصت یک هفته ای را برای طرح جامع تحول در نحوه برخورد با کرونا در نظر گرفته است.

ماسک سرخ ماند/ هر نوع علامت مشکوکی را سویه دلتا بدانید

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، امروز ۳۹۷ هزار ۶۱۳ دز واکسن تزریق شد که سهم آن در تهران حدود ۸۳ هزار دز است، در حالی که علی رضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا تهران کمیت لازم واکسیناسیون به صورت روزانه در تهران را ۱۵۰ هزار دز می داند.

به گفته وی، در تهران ۹ هزار و ۴۸۴ بیمار کرونایی بستری هستند که ۲ هزار و ۵۰۰ نفر آن ها در بخش مراقبت‌های ویژه هستند، همچنین در شبانه روز گذشته ۲۲ هزار و ۳۱۰ بیمار جدید به مراکز درمانی تهران مراجعه کردند که ۲۲۵ نفر در بخش ویژه بستری شدند، بنابراین به گفته وی در طی این هفته تغییر زیادی در آمار مراجعین‌ نخواهیم داشت.

با توجه به نقشه برنامه ماسک، ۳۳۶ شهرستان قرمز و ۸۴ شهرستان نارنجی و ۲۸ شهرستان زرد رنگ هستند که نشان از این دارد که وضعیت کرونایی کشور اصلا مساعد نیست و باید دستورالعمل‌های بهداشتی را بهتر و بیشتر نسبت با گذشته رعایت کرد.

خسرو صادق نیت رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) معتقد است که ویروس دلتا یکی از سویه‌های جدید ویروس کروناست که علائم بسیار گمراه کننده‌‌ای مشابه با سرماخوردگی و مسمومیت غذایی ساده دارد، به همین دلیل اکثر مردم درصورت مشاهده این علائم به پزشک مراجعه نکرده و زمانی شروع به درمان می‌کنند که دیر شده است.

به گفته خسرو صادق نیت، هر فردی که علائم سرماخوردگی یا گوارشی و تب و لرز دارد حتما به ویروس دلتا کرونا مبتلا شده هر چند که تست PCR او منفی باشد و نباید به تست های مرسوم اعتماد کرد.

سید ابراهیم رئیسی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، طرح جامع تحول در نحوه مقابله با ویروس کرونا را با استفاده از تجربیات یک سال و نیم اخیر کشور در کمیته ویژه‌ای تدوین کرد، که هفته آتی در دستور کار جلسه ستاد ملی قرار خواهد گرفت.

طرح جامع تحول شامل پروتکل‌های بهداشتی، سازوکارهای درمانی، فرآیند تامین و تولید واکسن، سازوکار واکسیناسیون عمومی، برآورد وضعیت آینده کرونا و راهکارهای پیشگیری و نحوه مواجهه با انواع جهش یافته ویروس، سازوکارهای حمایت از کسب و کارهای متضرر از کرونا، نحوه حمایت شایسته از کادر درمان و افزایش مشارکت مردم و نهادهای مردمی در بخش‌های مختلف خواهد بود.

وضعیت کنونی کرونا مشکلات زیادی را برای بیماران رقم زده است، به عنوان مثال شنیده‌ها حاکی از این است که برخی داروهای کرونایی مثل رمدسیویر کمیاب شده  و گاهی برای برخی داروها بازار سیاه راه افتاده است، که امیدواریم با نظارت مستقیم متولیان امر، مسائل دارویی مربوطه‌برای درمان بیماری منحوس کرونا هر چه سریع تر حل و فصل شود.

تاکنون ۱۵ میلیون و ۱۳۳ هزار دز تزریق شده که واکسن ۳ میلیون نفر کامل شده است، در حالی که در دز اول‌ واکسن، سهم سینوفارم‌ حدود ۷۰ درصد و واکسن برکت حدود ۸ درصد بوده است.

اکنون متولدین ۱۳۴۷ و قبل از آن می‌توانند در سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا مراجعه کرده و برای تزریق واکسن کرونا نام نویسی کرده و با توجه به زمان و مکان پیامک شده حضور پیدا کنند.

امیدواریم با تسریع واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص در مکان‌های پر خطر هر چه زودتر شر‌ ویروس منحوس کرونا ریشه کن شود.

انتهای پیام/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول