اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سیدانور رشیدی با ۹ رای موافق، شهردار سنندج شد

به دنبال بررسی برنامه‌های کاندیداهای پست شهرداری سنندج، سیدانور رشیدی با ۹ رای موافق اعضای شورای شهر به عنوان شهردار انتخاب شد.

سیدانور رشیدی با ۹ رای موافق، شهردار سنندج شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، در جلسه رسمی عصر امروز شورای اسلامی شهر سنندج که به منظور بررسی گزینه‌های پیشنهادی سمت شهرداری سنندج برگزار شد، رئیس شورای اسلامی شهر سنندج، دستور کار دوم شورای ششم را انتخاب گزینه شهرداری سنندج عنوان کرد.

فرزاد زارعی عنوان کرد: مردم انتظار دارند اعضای شورای اسلامی به عنوان وکلای خود با روحیه جهادی کار کنند و ما نیز تصمیم گرفته‌ایم تا چنین رویکردی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: تصمیم براین شد هر کدام از اعضای شورا دو نفر را به عنوان گزینه پیشنهادی شهرداری انتخاب کنند و با دریافت برنامه‌‌های آنان، امروز این گزینه‌ها بررسی می‌شود.

زارعی گفت: ما نماینده مردم هستیم و برای اینکه خدمات به مردم در شهرداری معطل نماند با قید فوریت اقدام به انتخاب شهردار می‌کند.

وی اعلام کرد: زارعی، کاوه زارعی، علی‌اشرف شیرزادی، سرکوت نجفی، سیدانور رشیدی، محتسم بهنام‌فر، محسن قادرمرزی و سیروان غفوری برای اعلام برنامه اعلام آمادگی کرده‌اند و کیومرث ایراندوست، مهدی حسام‌شریعتی، شمس‌الدین ساعد، امیر عمیدی، کامیاب شادمان، مسعود جهانگیری، جمشید اسدی، اسماعیل احمدی، علی پژگول و رضا ولی‌بیگی از گزینه‌های پیشنهادی پست شهرداری هستند که ضمن قدردانی از اعتماد اعضای شورای شهر، برنامه‌ای اعلام نکرده‌اند.

برنامه‌هایم مبتنی بر گام دوم انقلاب است

کاوه زارعی کاندیدای پست شهرداری سنندج دارای دکترای عمران با تبریک آغاز بکار دوره ششم شورای شهر سنندج، خود را منتقد حوزه شهری معرفی کرد و گفت: ۲۰ سال در حوزه عمرانی فعالیت دارد و ۱۲ سال در حوزه مدیریتی فعالیت داشته باشد.

وی افزود: تاکنون جدای از ساخت چندین پروژه عمرانی، مسوولیت نظارت بر ۴۰ پروژه را نیز عهده‌دار بوده است.

زارعی همکاری با شرکت لیونا امارات متحده را یکی دیگر از افتخارات خود در حوزه عمرانی خواند.

 وی برنامه‌های خود را مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب دانست که می‌تواند راهگشا باشد و گفت: در حوزه مدیریت شهری ۶ مورد در این بیانیه احصا کرده‌ام که تحول‌ساز خواهد بود.

موضوع ترافیک، ناعدالتی در ارائه خدمات شهری، حفظ محیط زیست، کم‌توجهی شهرداری به مدیریت شهری و عدم دخالت مردم در اجرای پروژه‌ها، فرهنگ‌سازی قناعت و پیشگیری از مصرف‌گرایی و حفاظت از فرهنگ ایرانی اسلامی با رویکرد حفظ معماری ایرانی از جمله موضوعاتی بود که این کاندیدای پست شهرداری سنندج به آن اشاره کرد.

ور عنوان کرد: جایگاه مدیریت شهری به دلیل بی‌اعتمادی و بدمدیریتی در دوره قبلی شورا و شهرداری در سنندج کاهش یافت.

به گفته زارعی، سنندج فقیرترین و بدمنظرترین شهرها است در حالی که بافت تپه‌ای ان می‌توانست بافت گردشگری خوبی داشته باشد اما در میان ساخت و ساز‌ها پنهان شده است. 

وی پس از اعلام برنامه‌ها، از این کاندیداتوری استعفا کرد.

از بین رفتن اعتماد عمومی چالش جدی مدیریت شهری است

سرکوت نجفی دیگر کاندیدای پست شهرداری سنندج هم گفت: بیشتر برنامه‌های تئوری دچار چالش می‌شوند چرا که از نگاه شهرسازان، کاربران شهری در طرح‌ها حق نظر دارند چرا که تجربه زیسته دارند.

وی بحران مشروعیت و از بین رفتن اعتماد را یکی از چالش‌های مدیریت شهری دانست و گفت: ما برای کسانی برنامه‌ریزی می‌کنیم که اعتماد انها به مجموعه از بین رفته است.

نجفی خاطرنشان کرد: فرهنگی اجتماعی به منزله ادبیات سازودهل نیست هر چند این مهم یکی از موضوعات فرهنگی کردستان است چرا که فرهنگ می‌تواند در بسیاری از مفاهیم شهری تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: وقتی خود را با شهر وین با یک میلیون ۶۰۰ هزار نفر جمعیت مقایسه می‌کنیم که نصف ما زباله تولید می‌کند.

به گفته این کاندیدای پست شهرداری سنندج، بشر با تکنولوژی و بدون تکنولوژی می‌تواند زندگی کند اما با روابط اجتماعی ناسالم نمی‌تواند زندگی کند، امنیت وجود دارد اما احساس امنیت وجود ندارد و همین موضوع احساس شادی از فضاهای شهری به شهروندان نمی‌دهد.

وی افزود: رویکردهای عمرانی سنندج روی ریل قرار گرفته است و اما داستان یونسکو و تبدیل سنندج به شهر خلاق موسیقی می‌تواند توسعه‌آور باشد.

وی هم از کاندیداتوری خود استعفا کرد.

سیروان غفوری دیگر کاندیدای شهرداری سنندج نیز گفت: با توجه به اینکه افراد صاحب تجربه و متخصص دیگر کاندیدای شهرداری هستند به نفع سیدانور رشیدی کناره‌گیری کرد.

 

محسن قادرمرزی یکی دیگر از کاندیداها، پیگیری پروژه‌های نیمه‌تمام، توجه به شایسته‌سالاری، پیگیری وضعیت حقوق و مزایای کارکنان شهرداری و برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را از اولویت‌های خود در شهرداری سنندج عنوان کرد.

وی جلوگیری از ایجاد مناطق جدید حاشیه‌ای را نیازمتد بررسی مولفه‌های بوجودآورنده دانست و گفت: وضعیت مهاجرپذیری شهری و بررسی حومه شهری برای جلوگیری از حاشیه‌نشینی ضروری است.

کسب درآمد و مدیریت هزینه هنر شهرداری است

علی‌اشرف شیرزادی هم به عنوان کاندیدای شهرداری سنندج در ابتدای سخنانش اعلام کرد برنامه‌هایی که ارائه می‌کند کپی‌پیست نیست بلکه دیدگاه خود و برنامه شخصی خود است.

شیرزادی افزود: کسب درآمد و مدیریت هزینه هنر شهرداری است چرا که تامین نکردن کارکنان به مدیریت شهری و اجرای پروزه و برنامه لطمه می‌زند.

وی عنوان کرد: شهرداری باید دنبال درآمدهای پایدار برود، شهرداری امروز حیات‌خلوت برخی دستگاه‌ها شده است.

وی الکترونیکی‌کردن تمامی اسناد املاک، بکارگیری نیروی زبده در حوزه مدیریت شهرداری، راه‌اندازی سامانه سادا،  جلوگیری از فساد، طرح دعاوی به موقع، تقویت واحد حقوقی،  انتخاب شهرداران پاکدست برای مناطق و ایجاد کمیته درآمدی را بخشی از برنامه‌های خود اعلام کرد.

 

سیدانور رسیدی عضو منتخب شورای ششم نیز که کاندیدای پست شهرداری سنندج بود، گفت: با توجه به اشرافیت به اطلاعات و تجربه سه دوره شورایی، احساس مسوولیت کردم و یکی از دلایل دیگر را بازخوانی جایگاه والای شورای شهر است که مردم از ان انتظار دارند.

به گفته وی، از آنجایی که شهرداری هنوز بصورت بلدیه اداره می‌شود و حرکت شهرداری به سمت الکترونیکی کردن به دلیل سلیقه‌ای عمل کردن ابتر مانده است، تحقق این مهم تسهیلگر خدمات بیشتر و آسان به شهروندان می‌شود.

رشدی افزود: مساله ساخت‌وسازهای غیرمجاز، زمین‌های قولنامه‌ای اوقافی و نبود نظارت موجب ایجاد مناطق حاشیه‌ای شده است.

وی اذعان کرد: مبارزه با فساد در شهرداری سنندج هزینه دارد و قطعا در فضای مجازی تخریب خواهم شد اما در صورتی که شهردار شوم اجازه نمی‌دهم افرادی در پشت میز مدیریتی با ۲۰ ساعت اضافه کار، حقوق ۱۷۰ ساعت اضافه بگیرد  در حالیکه پاکبانانی که زحمت می‌کشند پرداخت حقوق ماهیانه‌اش هم با تاخیر پرداخت شود.

وی گفت: اکنون در یک وضعیت ایستگاهی اعتماد مردم قرار داریم و از آنجایی که رهبری بر اعتماد به جوانان تاکید دارند، می‌توان با تغییر مدیریت شهرداری، تحولی در شهرداری سنندج ایجاد کرد.

رشیدی عنوان کرد: اکثر پروژه‌های عمرانی در دوره گذشته از فروش املاک شهرداری اجرا شده است در حالیکه هزینه از این محل باید در زمان‌های ضروری باشد و گرنه باید برای اجرای پروژه باید درآمد پایدار برای شهرداری ایجاد کرد.

وی پیگیری و تشکیل کمیته دائمی وصول مطالبات شهرداری، ساماندهی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ و ۷۷، تعیین تکلیف نهایی املاک و زمین‌های در اختیار شهرداری، بروزرسانی و بهنگام‌سازی بانک اطلاعات املاک شهرداری، ضابطه‌مند کردن روند اجرایی کمیسیون توافقات، پیگیری وصول مطالبات املاک و اراضی ۱۰ درصد حق شهرداری از راه و شهرسازی و سایر ادارات، توسعه فضاهای سبز شهری، احداث بوستان دائمی گل و گیاه، ارتقای کیفیت معماری شهر، تقویت را از برنامه‌های خود در شهرداری سنندج ذکر کرد.

در پایان این جلسه، اعضای شورا با ۹ رای موافق سیدانور رشیدی را به عنوان شهردار سنندج انتخاب کردند.

رشیدی چهار دوره عضویت شورای شهر سنندج در کارنامه فعالیتی‌اش دارد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول