اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تزریق بیش از ۳۰ هزار دز واکسن کرونا در بیجار/ بیجار پیشتاز در زمینه تزریق واکسیناسیون کرونا در بیجار

مدیر شبکه بهداشت ‌و‌ درمان بیجار از تزریق بیش از ۳۰ هزار دوز واکسن کرونا در این شهرستان خبر داد.

تزریق بیش از ۳۰ هزار دز واکسن کرونا در بیجار/ بیجار پیشتاز در زمینه تزریق واکسیناسیون کرونا در بیجار

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، امیر مرسا ظهر امروز در نشست با خبرنگاران عنوان کرد: تاکنون ۳۶ هزار دز واکسن کرونا دریافت شده و ۲۵ هزار و ۸۶۰ هزار دز اول واکسن کرونا تزریق شده است.

وی با بیان اینکه ۵ هزار و ۲۶۲ واکسن دز دوم تزریق شده است، گفت: تاکنون ۴۰ درصد از مردم شهرستان بیجار بالای ۱۸ سال دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و تا پایان شهریور این میزان را ارتقا می‌دهیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار گفت: در استان کردستان شهرستان بیجار در زمینه واکسیناسوین کرونا رتبه اول را  تا کنون به خود اختصاص داده ‌و در کشور نیز جز شهرستان‌های برتر است.

مرسا بیان کرد: در حال حاضر افراد بالای ۴۰ سال شهرستان بیجار‌ واکسینه می‌شوند، هفته گذشته نیز فرهنگیان و کارمندان دادگستری و‌ نیروهای انتظامی و خبرنگاران شهرستان بیجار نیر واکسن کرونای خود را دریافت کرده‌اند.

وی در ادامه وضعیت کرونای شهرستان بیجار را قرمز عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۴۰ نفر در بخش کرونای بیمارستان امام حسین (ع) بستری هستند.

مدیر شبکه بهداشت ‌‌و درمان بیجار در ادامه به اهم فعالیت‌های شبکه بهداشت و ‌درمان در سال اخیر اشاره و بیان کرد: بیمارستان امام حسین به یک دستگاه سی‌تی‌اسکن و یک دستگاه دیگر اکسیژن‌ساز به هزینه ۳ میلیارد تومان تجهیز شده است.

مرسا افزود: دستگاه ماموگرافی به ارزش دو و نیم‌ میلیارد تومان که در بیمارستان امام حسین (ع) موجود بود اما طی دو‌سال اخیر بلااستفاده مانده بود راه‌اندازی شد.

وی اضافه کرد: رادیولوژی دهان و دندان نیاز شهرستان بیجار بود که  با اعتبار ۴ میلیارد تومان طی ۴ ماه جاری راه‌اندازی و شروع به کارکرده است.

وی به جذب ۴ میلیارد اعتبار از وزارتخانه برای مرکز بهداشت و درمان بیجار خبر داد و گفت: در راستای تجهیز خانه بهداشت‌های فرسوده نیز آغاز  به کار کرده‌ایم.

وی با تقدیر از زحمات کادر درمان  و همکاری مردم برای جلوگیری از  شیوع بیش از ویش ویروس کرونا گفت: کادر زحمتکش درمان به حق از جان مایه گذاشته‌اند و مردم برای تقدیر از زحمات این عزیزان لازم است تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه شهرستان بیجار اولین شهری است که به وضعیت  قرمز می‌رسد گفت: متاسفانه مهمان‌پذیر بودن این شهر از دلایل وارد شدن این شهرستان به وضعیت قرمز کرونایی است.

انتهای پیام ۷۵/۲۳۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول