اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

حادثه برای روسها در صربستان قیمت گاز اروپا را بالا برد

حادثه روز گذشته در یکی از تاسیسات شرکت گازپروم روسیه باعث شد تا قیمت گاز در اروپا افزایش یابد.

حادثه برای روسها در صربستان قیمت گاز اروپا را بالا برد

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، وقوع یک حادثه در یکی از تاسیسات شرکت گازی گازپروم روسیه، این شرکت را مجبور کرد تا صادرات گاز به اروپا را کاهش داده و همین امر باعث شد، تا قیمت این حامل انرژی در بازار اروپا افزایش یابد. به عنوان مثال قیمت گاز برای تحویل در ماه سپتامبر در بازار هلند به 546.3 دلار به ازای هر هزار مترمکعب افزایش یافت.

وقوع یک حادثه در تاسیسات شرکت گازپروم در منطقه اورنگوی صربستان باعث شده تا این شرکت تزریق گاز به خط لوله یامال ـ اروپا را موقتا کاهش دهد. آتش‌سوزی در این تاسیسات دو روز پیش مهار شده اما از آن زمان به بعد شرایط تزریق گاز به خط لوله مذکور به حالت عادی بازنگشته و روند تعمیرات به خاطر انجام تحقیقات موقتا متوقف شده است.

قیمت ال پی جی در داخل خاک روسیه هم که به عنوان سوخت خانگی و خودرویی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به خاطر این اتفاق 3.2 درصد رشد کرده و برای چهارمین بار در طول یک هفته سقف تاریخی خود را زده است. در عین حال اما روس‌ها در فکر افزایش صادرات گاز به اروپا از طریق خط لوله نورداستریم 2 هستند که پیش بینی می‌شود تا پیش از پایان ماه جاری تکمیل شود.

در حال حاضر بازار گاز اروپا با کمبود شدید عرضه مواجه است؛‌ چراکه از یک طرف شاهد افزایش تقاضا برای گاز ناشی از رشد فعالیت‌های اقتصادی در پساکرونا هستیم و از سوی دیگر ورود گاز به اروپا پایین آمده است. تولید گاز نروژ هم به خاطر یک اتفاق غیرمنتظره پایین آمده و همین امر مزید بر علت شده است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول