اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

«رحیم نیکبخت» در قطعه نام آوران به خاک سپرده می‌شود

پیکر رحیم نیکبخت از نویسندگان حوزه تاریخ انقلاب، فردا در قطعه نام آوران بهشت زهرا به خاک سپرده می‌شود.

«رحیم نیکبخت» در قطعه نام آوران به خاک سپرده می‌شود

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، رحیم نیکبخت از نویسندگان حوزه تاریخ انقلاب، مطالعات عاشورایی و حوزه مطالعات مبارزه با پان‌ترکیسم روز گذشته در سن ۵۰ سالگی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

پیکر مرحوم رحیم نیکبخت نویسنده تاریخ انقلاب، محقق تاریخ آذربایجان و مرثیه‌پژوه فردا یک‌شنبه ۱۷ مرداد ماه ساعت ۱۰ در بهشت زهرای تهران، قطعه ۲۵۵، (قطعه نام‌آوران) ردیف ۲۰، شماره ۲۱ به خاک سپرده می‌شود.

بر اساس این گزارش، وی دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بود، در کنار پژوهش در حوزه تاریخ انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر آذربایجان، مدیر بخش تدوین اسناد و تاریخ شفاهی مرکز اسناد انقلاب اسلامی و مدیر بخش تحقیقات تاریخ مجلس نیز بود.

او در برخی از همایش‌­های مربوط به تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی به­ عنوان سخنران یا عضو کمیته علمی حضور داشته و در ضمن مقالات و تألیفات متعددی در حوزه تاریخ انقلاب و تاریخ و فرهنگ ایرانی اسلامی آذربایجان منتشر شده است که اهم آن عبارتنداز: زندگانی و مبارزات شهید قاضی طباطبایی، جنبش دانشجویی تبریز به روایت اسناد و خاطرات، خاطرات حجت‌الاسلام حسینی همدانی، زندگانی و مبارزات آیت‌الله مروج، زندگانی و مبارزات شهید دکتر مفتح، مبارزات آیت‌الله سید یونس اردبیلی به روایت اسناد و خاطرات، مجموعه مقالات همایش پنجاهمین سالگرد شهادت نواب صفوی و فدائیان اسلام، بازخوانی مشروطیت، مطهری بدون سلاح، و...

دوره سه جلدی پژوهش‌نامه انقلاب اسلامی، دوره دو جلدی مبدا نهضت و نامه نیمه خرداد از جمله آثار برجسته اوست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول