اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

مصوبات دقیقه نودی ستاد هماهنگی اقتصادی دولت برای واردات کالا و واکسن+سند

معاون اقتصادی دولت دوازدهم سه مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت را برای ارز ترجیحی کالا، واکسن و حمل و نقل کالاهای اساسی از گمرکات به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرد.

مصوبات دقیقه نودی ستاد هماهنگی اقتصادی دولت برای واردات کالا و واکسن+سند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ستاد هماهنگی اقتصادی دولت دوازدهم در دقیقه نود برای دستگاه‌های اجرایی و بانک مرکزی تلکیف جدید تعیین کرد.

این مصوبات از سوی محمد نهاوندیان معاون اقتصادی دولت به بانک مرکزی، وزارت راه و شهرسازی، صمت و بهداشت و درمان ابلاغ شد به موضوع ارز ترجیحی برای واردات کالا، حداکثر سازی ناوگان حمل و نقل برای کاهش رسوب کالا در گمرکات و ارز مورد نیاز واکسن کرونا اختصاص یافت.

در این نامه که به تاریخ ۱۱ مرداد ماه ارسال شده آمده است: بندهای (۲، ۳ و ۴) تصمیمات جلسه دویست و سی وهفتم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۰۸، که به تأیید ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می شود.

- دولت متعهد خواهد بود در خصوص کلیه کالاهای وارد شده با ارز ترجیحی که تا پایان مهرماه سال جاری به صورت اعتباری ترخیص می شوند، نرخ ارز مورد محاسبه همان نرخ ارز ترجیحی ( ۴۲,۰۰۰ ریال) لحاظ گردد.

- وزارت راه و شهرسازی مکلف است با همکاری وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت برنامه عملیاتی مورد نیاز جهت افزایش حداکثری ظرفیت خروج و حمل کالاها از بنادر و گمرکات کشور را تدوین نماید و به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارائه نماید به شکلی که ظرف یک ماه، بخش قابل ملاحظه ای از دپوی کالاهای اساسی از بنادر کشور تخلیه گردد.

- ارز مورد نیاز برای تولید واکسن های داخلی کرونا براساس نرخ سامانه نیما محاسبه می گردد. جهت واردات واکسن کرونا، وزارت امور خارجه مکلف است استفاده از منابع ارزی به ویژه منابع موجود در کشور چین را به صورت جدی پیگیری نماید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول