اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آتش به منطقه باستانی المپیا در یونان و کارخانه حرارتی در ترکیه رسید

طبق گزارش‌ها، در پی گسترش آتش‌سوزی‌ها در یونان و ترکیه، آتش به «المپیا» زادگاه باستانی مسابقات المپیک در یونان رسیده و در ترکیه هم نیروگاه حرارتی «کمرکوی» را احاطه کرده است.

آتش به منطقه باستانی المپیا در یونان و کارخانه حرارتی در ترکیه رسید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یونان و ترکیه بیش از یک هفته است که از گرمای بی‌سابقه رنج می‌برند و مردم برخی مناطق به دلیل نزدیک شدن شعله‌های آتش بر اثر باد شدید به خانه‌های خود مجبور به ترک آن‌ها با قایق شده‌اند. 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، آتش همچنین به «المپیا» زادگاه باستانی مسابقات المپیک رسیده جایی که بازی‌های المپیک هر چهار سال یکبار از سال ۷۷۶ قبل از میلاد برای بیش از هزار سال در آن برگزار می‌شد. 

عکس‌ها و ویدئوها از این منطقه که در محاصره آتش قرار دارد و به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته شده، نشان می‌دهد آتش‌نشانان با کمک بالگرد و هواپیما با شعله‌های آتش می‌جنگند.

 

 

در همین حال، در ترکیه در همسایگی یونان هم، نیروگاه حرارتی «کمرکوی» در استان «موغله» در محاصره آتش قرار دارد. به گفته مقامات منطقه‌ای، همه مواد شیمیایی قابل انفجار-مخازن هیدروژن و زغال سنگ-از محل تخلیه شده است.

 

 

 

شمار کشته شدگان آتش سوزی‌هایی که تقریباً دورتادور سواحل ترکیه در دریای اژه و مدیترانه را تخریب کرده در حال حاضر هشت نفر است. مقام‌ها در برخی از مناطق وضعیت فاجعه اعلام کرده و از مردم و گردشگران خواسته‌اند آنجا را ترک کنند. 

در یونان هم بیش از ۱۰۰ خانه بر اثر آتش‌سوزی جنگلی در جزیره «ائوبویا» تخریب شده است. هیچ مورد فوتی یا جراحت شدید در این کشور گزارش نشده است. هواشناسان می‌گویند موج گرما تا پایان هفته در این مناطق ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول