اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

شورای ششم «بیرجند» آغاز به‌‌کار کرد/ «محمودی‌راد» رئیس شورا شد

فعالیت رسمی ششمین دوره شورای شهر بیرجند امروز آغاز و اعضای جدید ضمن قرائت سوگندنامه، هیأت رئیسه را رسما انتخاب کردند.

شورای ششم «بیرجند» آغاز به‌‌کار کرد/ «محمودی‌راد» رئیس شورا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، نخستین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر بیرجند به منظور تحلیف و انتخاب رئیس و هیأت رئیسه شورا برگزار شد.

«علی ناصری» فرماندار بیرجند با اشاره به ظرفیت و قابلیت‌های شهر بیرجند، اظهار داشت: در کنار  توسعه عمرانی و زیرساختی بیرجند به‌عنوان مرکز ثقل خراسان‌جنوبی باید در حوزه نرم‌افزاری و توازن فرهنگی و اجتماعی شهر نیز سرمایه‌گذاری معقولی صورت گیرد.

وی با تأکید بر مطالبات و نیازمندی‌های به‌حق شهروندان بیرجندی، یادآور شد: پس از گذشت ۱۷ سال از تشکیل استان خراسان‌جنوبی هنوز عقب‌ماندگی‌های قابل مشهودی در حوزه‌های مختلف شهری و خدمت‌رسانی وجود دارد که مستلزم برنامه‌ریزی‌های منسجم و هم‌افزایی‌های مدیریتی موجود است.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه در راستای معرفی و توسعه حوزه گردشگری باید به‌صورت ویژه به اماکن تاریخی و مفاخر علمی  توجه شود، خاطرنشان کرد: از فضاهای فرهنگی و ورزشی بیرجند باید استفاده بهینه شود.

ناصری مؤلفه‌های موفقیت شورای اسلامی شهر بیرجند را وفاق‌ ملی، عشق به خدمت و تعاملات بین‌بخشی عنوان کرد و گفت: حسن اعتماد و دعای خیر مردم به‌عنوان مهم‌ترین پشتوانه‌های ساختاری و عملکردی شورای اسلامی و شهرداری می‌تواند خیلی از اختلافات سلیقه‌ای را برطرف نماید.

وی با اشاره به فرآیند تشکیل نخستین جلسه ششمین دوره شورای اسلامی و دستورالعمل‌های قانونی آن گفت: بعد از تحلیف و انتخاب رئیس و هیأت‌رئیسه شورای اسلامی می‌توان شهردار و سرپرست شهرداری بیرجند را معرفی کرد.

در ادامه تنها کاندیداهای رئیس، نایب‌رئیس و منشی دوره یک ساله شورای اسلامی شهر بیرجند معرفی شدند و سپس رأی‌گیری مخفیانه‌ای انجام شد.

«محمودی‌راد‌» به‌عنوان رئیس، «هلال‌بیرجندی» نایب‌رئیس و «سروری» به‌عنوان منشی شورای اسلامی با اکثریت قاطع آراء مأخوذه به مدت یک سال انتخاب شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ شورای اسلامی شهر بیرجند ۹ عضو اصلی دارد و در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا که ۲۸ خرداد امسال همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد، «علیرضا محمودی‌راد»، «فرید فروزانفر»، «فاطمه‌زهرا هلال‌بیرجندی»، «مرتضی یزدان‌شناس»، حجت‌الاسلام «محمد مهدی درخشی»، «رضا حسنی‌صفت»، «عباس سروری»، حجت‌الاسلام «مهدی عبدالرزاق نژاد» و «ویدا ناصری» از سوی مردم به‌عنوان اعضای شورای شهر بیرجند انتخاب شدند.

۵ نفر از اعضای شورای شهر پنجم شامل «علیرضا محمودی‌راد، فاطمه‌زهرا هلال‌بیرجندی، مرتضی یزدان‌شناس، رضا حسنی‌صفت و حجت‌الاسلام مهدی عبدالرزاق‌نژاد» بار دیگر برای دوره ششم انتخاب شدند و ۴ عضو جدید شورای شهر بیرجند نیز «عباس سروری، فرید فروزانفر، حجت‌الاسلام محمد مهدی درخشی و ویدا ناصری» هستند.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول