اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

سی‌دی‌سی: دلتا منجر به بار ویروسی مشابه در افراد واکسینه شده و نشده می‌شود

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد اگر افراد واکسینه شده به نوع بسیار مسری گونه دلتا ویروس کرونا آلوده شوند، به اندازه افراد واکسینه نشده آلوده به ویروس در بدن خود دارند.

سی‌دی‌سی: دلتا منجر به بار ویروسی مشابه در افراد واکسینه شده و نشده می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از  فلوریدا آتلانتیک یونیورسیتی، یک مطالعه جدید که توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) صورت گرفته نشان می‌دهد اگر افراد واکسینه شده به نوع بسیار مسری گونه دلتا ویروس کرونا آلوده شوند، به اندازه افراد واکسینه نشده آلوده به ویروس در بدن خود دارند.

این مرکز یادآور شده است، عفونت دلتا منجر به بارهای ویروسی مشابه در افراد واکسینه‌شده  و بدون واکسیناسیون شد.

این مطالعه  بر ۴۶۹ مورد کووید ۱۹ که در بین ساکنان ماساچوست شناسایی شده بود و  افراد مبتلا طی ۳ تا ۱۷ ژوئیه به شهرستان بارنستابل، مقصد تعطیلات تابستانی سفر کرده بودند، متمرکز شد. بر اساس این مطالعه، در مجموع ۳۴۶ مورد، حدود ۷۴ درصد از موارد ابتلا به گونه دلتا در افراد کاملاً واکسینه شده رخ داده است.

روشل والنسک ، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا گفت: این مطالعه نشان داد که عفونت دلتا منجر به بارهای ویروسی مشابه SARS-CoV-2 در افراد واکسینه و واکسینه نشده می‌شود.

وی افزود: بارهای زیاد ویروسی نشان دهنده افزایش خطر انتقال است و این نگرانی را ایجاد می‌کند که خلاف سایر انواع، افراد واکسینه شده آلوده به دلتا می‌توانند ویروس را منتقل کنند.

والنسکی در گفت‌و‌گو با سی‌ان‌ان تأکید کرد: «نگرانی‌های ما بیهوده نیست و شیوع دلتا یک خطر جدی محسوب می‌شود؛ این یکی از قابل انتقال‌ترین ویروس‌هایی است که تا کنون شناخته شده؛ در بیماری سرخک و آبله مرغان نیز شدت سرایت زیاد است».

والنسکی گفت این یافته یک کشف محوری است که منجر به توصیه  استفاده از ماسک با وجود واکسیناسیون می‌شود.CDC با توصیه  رعایت قوانین همه‌گیری نظیر استفاده از ماسک، از آمریکایی‌های واکسینه شده خواست تا در مدارس و فضاهای سرپوشیده عمومی در سراسر کشور از ماسک استفاده کنند.

وی ادامه داد: توصیه ماسک زدن به روز شده تا اطمینان حاصل شود که افراد واکسینه شده ناخواسته ویروس را به دیگران، از جمله افرادی که هنوز واکسن دریافت نکردند یا دچار بیماری‌های خودایمنی هستند منتقل نمی‌کنند.

به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، خبر خوب این است که افراد واکسینه شده ایمن‌تر هستند، زیرا واکسن‌ها از بیش از ۹۰ درصد از بیماری‌های شدید جلوگیری می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول