اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

کشاورزی پیشران اقتصاد روسیه/ صادرات امسال 16 درصد افزایش یافت

کشاورزی به عنوان پیشران اقتصاد روسیه است که میزان صادرات در سال جاری 16 درصد افزایش یافته و رشد قابل توجهی به کشورهای اروپایی داشته است.

کشاورزی پیشران اقتصاد روسیه/ صادرات امسال 16 درصد افزایش یافت

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از راشاتودی وزیر کشاورزی روسیه اعلام کرد: صادرات محصولات کشاورزی این کشور با رشد سالانه 16 درصد به رقم 16 میلیارد و 855 میلیون دلار رسیده است.

براساس این گزارش، صادرات روغن و چربی تا اول آگوست با رشد 39 درصد 3 میلیارد و 852 میلیون دلار افزایش یافته است. در این مدت صادرات گوشت و فرآورده‌های لبنی 25 درصدی رشد داشته است.

در این میان غلات بزرگترین کالای صادراتی روسیه بوده که با رشد 13 درصد رقم 4 میلیارد و 755 میلیون دلار را ثبت کرده است. صادرات ماهی و غذاهای دریایی نیز 6 درصد رشد داشته و به رقم 2 میلیارد و 93 میلیون دلار رسیده است. اتحادیه اروپا و چین بزرگترین واردکنندگان محصولات کشاورزی روسیه طی سال گذشته بوده‌اند که در مجموع 12.4 درصد محصولات روسیه را وارد کرده‌اند. پس از آن ترکیه با 11.9 درصد دومین کشور واردکننده و کره جنوبی با 7.8 درصد سومین کشور بود. کشورهای قزاقستان، مصر، بلاروس، اوکراین، ازبکستان و آذربایجان در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.  

طی سال گذشته صادرات روسیه به کشورهای اروپایی افزایش قابل‌توجهی داشته و در آمار سالانه با 31 درصد افزایش رقم 2 میلیارد و 87 میلیون دلار را ثبت کرده است، اما صادرات به چین کاهش 4 درصدی داشته و 2 میلیارد و 83 میلیون دلار بوده است. بازار چین به شدت علاقمند به محصولات گوشت روسیه است و 3 هزار و 700 تن تنها در سه ماهه نخست سال 2021 وارد کرده است. آمارها نشان می‌دهد که روسیه بزرگترین واردکننده گوشت روسیه است که کشورهای استرالیا،‌ آرژانتین و برزیل را پشت سر گذاشته است. پس از بیماری همه‌گیر کووید19 تولید گوشت در این کشورها کاهش یافته بود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول