اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

رئیسی در دیدار رئیس مجلس نیجر: گسترش روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های ایران در دوره پیش‌ رو است

رئیس جمهور در دیدار رئیس مجلس نیجر گفت: وزارت امور خارجه ایران و نیجر باید برنامه و ساز و کاری عملیاتی برای شناسایی همه ظرفیت‌های دو کشور برای گسترش روابط را طراحی و اجرا کنند، زیرا گسترش روابط با کشورهای آفریقایی از جمله نیجر، از اولویت‌های ایران در دوره پیش رو خواهد بود.

رئیسی در دیدار رئیس مجلس نیجر: گسترش روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های ایران در دوره پیش‌ رو است

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور شامگاه چهارشنبه در دیدار "سینی عمرو" رئیس مجلس نیجر، با اشاره به اینکه روابط دو کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره دوستانه بوده است، گفت: آنچه پیش از روابط سیاسی و اقتصادی ایران و نیجر را به هم پیوند می‌دهد، باورهای مشترک دو ملت است که قلب‌های ما را بهم نزدیک می‌کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه سطح فعلی روابط دو کشور قابل قبول نیست، اظهار داشت: وزارت امور خارجه ایران و نیجر باید برنامه و ساز و کاری عملیاتی برای شناسایی همه ظرفیت‌های دو کشور برای گسترش روابط را طراحی و اجرا کنند، زیرا گسترش روابط با کشورهای آفریقایی از جمله نیجر، از اولویت‌های ایران در دوره پیش رو خواهد بود.

آیت‌الله رئیسی مناسبات پارلمانی را نیز از جمله زمینه‌های مناسب برای گسترش روابط کشورها برشمرد و اضافه کرد: روابط خوب بین ایران و نیجر باید زمینه ای برای تقویت روابط دو کشور در عرصه بین‌المللی باشد.

"سینی عمرو" رئیس مجلس نیجر نیز در این دیدار ضمن ابلاغ تبریک و آرزوی موفقیت رئیس جمهور و ملت نیجر برای دولت و ملت ایران تصریح کرد: بنده حامل پیام علاقمندی دولت و ملت نیجر برای گسترش روابط حسنه و دوستانه بین دو کشور هستم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول