اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وعده کمک عراق و کویت به بیروت در اجلاس مجازی فرانسه برای لبنان

نخست وزیر عراق در کنفرانس کمک به لبنان قول داد که به ارائه کمک‌های غذایی، پزشکی و سوخت به لبنان ادامه می‌دهد؛ نخست وزیر کویت از تلاش کشورش برای تقویت گفت‌وگو میان لبنانی‌ها گفت.

وعده کمک عراق و کویت به بیروت در اجلاس مجازی فرانسه برای لبنان

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، فرانسه امروز نشست بین المللی مجازی موسوم به کنفرانس کمک به لبنان برگزار کرده است که تعدادی از مقامات کشورهای عربی و غربی در آن مشارکت دارند.

فرانسه وعده داده است در این کنفرانس که سومین در نوع خود از زمان انفجار بندر بیروت است، ۳۵۰ میلیون دلار کمک به لبنان جمع‌آوری شود.

کشورهای غربی و در راس آن فرانسه و آمریکا در حالی مدعی حمایت از لبنان هستند که خودشان با دخالت‌های گسترده در امور این کشور و تحریم لبنانی‌ها به بهانه مسائل سیاسی و در واقع برای ازهم گسستگی وحدت ملی این کشور، اوضاع اقتصادی و معیشت ملت لبنان را هدف گرفته‌اند.

مقاماتی از تعدادی از کشورهای اروپایی و همچنین عربی شامل آلمان، اتریش، ایتالیا، اسپانیا، انگلیس، هلند، بلژیک، کرواسی، فنلاند،مصر، عراق، کویت، عربستان سعودی، امارات عربی متحده و قطر حضور دارند.

 امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، میشل عون رئیس جمهور لبنان،و انتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل هم  در این کنفرانس سخنرانی کرده‌اند (جزئیات بیش‌تر).

«صباح الخالد الحمد الصباح» نخست وزیر کویت هم  طی نطقی در این کنفرانس گفت: کویت برای تقویت گفت‌وگو میان گروه‌های مختلف لبنانی به منظور دستیابی به راه حل‌ها تلاش می‌کند.

عبدالله دوم شاه اردن هم بر ضرورت ارائه کمک‌های بشردوستانه و  بین المللی هماهنگ به لبنان تاکید کرد و  گفت نمیتوان منتظر ماند و دید که لبنانی‌ها به پرتگاه سقوط نزدیک می‌شوند.

وی از لزوم توزیع عادلانه کمک‌ها به ملت لبنان گفت و افزود: موسسات لبنان باید باثبات شوند و از نیروهای امنیتی این کشور نیز حمایت شود، زیرا این مسائل خود به تامین احتیاجات لبنانی‌ها در این شرایط کمک می‌کند.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر نیز طی نطقی از همه طرف‌ها در لبنان خواست در تشکیل یک دولت ملی مستقل مرکب از افراد خبره و متخصص سرعت به خرج دهند.

او همچنین از طرف‌های لبنانی خواست که به تعبیر خودش لبنان را از کشمکش‌های منطقه‌ای دور نگاه دارند.

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق هم از پایبندی خود به ارائه هر کمک سریع و مورد درخواست به لبنانی‌ها گفت.

الکاظمی تاکید کرد: عراق به تلاش‌های خود برای کمک به لبنان از طریق ارائه کمک‌های پزشکی، غذایی و سوخت به منظور راه افتادن نیروگاه‌های برق این کشور ادامه می‌دهد.

نخست وزیر کانادا هم وعده داد که کانادا  علاوه بر کمک‌های قبلی، ۲۰ میلیون دلار به لبنان کمک خواهد کرد

وزیر خارجه دانمارک هم در این نشست از مسئولین لبنانی می‌خواهد تا به مسئولیت  خود در مواجهه با بحران در این کشور عمل کنند و دولتی را برای انجام اصلاحات تشکیل دهند.

وزیر مشاور در وزارت خارجه اسلواکی در سخنرانی خود در کنفرانس حمایت از لبنان  معتقد است که دستیابی لبنان به بهبود طولانی مدت اوضاع  به اصلاحات نیاز دارد.

 این نشست در سایه بحران عمیق اقتصادی و سیاسی لبنان برگزار می‌شود، بحرانی که با انفجار سال گذشته وخیم‌تر شده است. انفجاری که ۲۱۴ کشته و بیش از ۶۵۰۰ زخمی و میلیارد‌ها دلار خسارت بر جا گذاشت و بندر بیروت را به بندری جنگ‌زده تبدیل کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول