اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

اهتمام دولت بولیوی به توسعه روابط با ایران در همه زمینه‌ها

مدیر روابط سیاسی وزارت خارجه دولت چندملیتی بولیوی در دیدار با معاون سیاسی وزیر امور خارجه بر اهتمام دولت این کشور به توسعه روابط با ایران در همه زمینه‌ها تأکید کرد.

اهتمام دولت بولیوی به توسعه روابط با ایران در همه زمینه‌ها

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، خانم «گوادالوپه پالومکه» مدیر روابط سیاسی وزارت خارجه دولت چندملیتی بولیوی که به همراه وزیر خارجه این کشور به منظور شرکت در مراسم تحلیف آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور جدید کشورمان به تهران سفر کرده است، امروز (چهارشنبه) ۱۳ مرداد ماه با حضور در محل وزارت امور خارجه با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ملاقات کرد.

در این دیدار طرف بولیویایی ضمن اشاره به اینکه ایران مهمترین کشور در این بخش از کره زمین برای بولیوی است، بر اهتمام دولت بولیوی به توسعه روابط با ایران در همه زمینه‌ها تأکید کرد.

عراقچی نیز ضمن ابراز خرسندی از بازگشت دموکراسی به بولیوی و افتتاح مجدد سفارت بولیوی در تهران، از حمایت‌های این کشور از جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی قدردانی و بر حمایت متقابل از بولیوی تأکید کرد.

معاون وزیر خارجه کشورمان مروری نیز به همکار‌ی‌های دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی و فناوری داشت و در این باره گفت که ظرفیت‌های همکاری دو کشور بسیار بیشتر از اقدامات انجام شده است. 

در  پایان طرفین توافق کردند تا سفرای دو کشور فهرست برنامه‌های در دست اقدام را برای طرح در چهارمین دور کمیته رایزنی‌های سیاسی ایران و بولیوی آماده کنند.

به گزارش فارس، عباس عراقچی امروز همچنین میزبان «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی که برای شرکت در مراسم تحلیف آیت‌الله رئیسی در تهران حضور دارند، بود.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در دیدار معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مواضع قطعی نظام با هدف رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران را مورد تأکید قرار داد. (اینجا بخوانید)

عراقچی همچنین در دیدار قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی (+) برقراری هر نوع ارتباط بین منابع ارزی بلوکه شده ایران با مذاکرات برجام را غیر قابل قبول خواند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول