اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

خسارت 120 میلیاردی طوفان شدید به کشاورزی منطقه رودخانه در شرق هرمزگان+تصاویر

وزش باران به همراه باد بسیار شدید در رودخانه در شرق هرمزگان سبب خسارات زیادی به محصولات کشاورزی و نخیلات مردم این منطقه شده است.

خسارت 120 میلیاردی طوفان شدید به کشاورزی منطقه رودخانه در شرق هرمزگان+تصاویر

به گزارش خبرگزای فارس از بندرعباس، وزش باران به همراه باد شدید در منطقه رودخانه از توابع شهرستان رودان در شرق هرمزگان در روز سه شنبه 12 مردادماه سبب آسیب بالا به محصولات کشاورزی و باغی منطقه شده و بسیاری ز نخیلات یا خرد شده و به کلی نابود شده‌اند و یا بار امسال خود را به طور کامل از دست دادند.

 

مردم رودخانه شدیدا با از دست رفتن محصولات باغی بخصوص بار نخیلات خود، مستأصل شده و از مسؤولان امر انتظار پیگیری جبران خسارات را دارند.

برآورد خسارات انجام شده است

در همین زمینه مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در پاسخ به پیگیری فارس اظهار کرد: متأسفانه بر اساس برآوردهای صورت گرفته بیش از 12 میلیارد تومان خسارت به کشاورزی و باغداری منطقه وارد شده است و نخل‌های مثمر بسیاری در اثر این طوفان آسیب دیده‌اند.

وی همچنین گفت: شبکه برق منطقه رودخانه نیز آسیب فراوانی دیده بود و ساعاتی از دیروز و امروز برق مردم قطع بوده که اکنون با تلاش زیادی وصل شده است.

 

حسن زاده خاطرنشان کرد: با سازمان مدیریت بحران کشور نیز در این زمینه ارتباط گرفتیم و مستندات این طوفان شدید را طی این هفته برای آنها ارسال خواهیم کرد تا بتوانیم در اولین جلسه هیأت دولت، کمکی تصویب شد.

پیگیری خبرنگار فارس در بندرعباس از حسین رییسی نماینده مردم شرق هرمزگان نیز حاکی از آن است که وی نیز طی امروز پیگیری‌هایی در این زمینه برای جبران خسارات وارد شده به مردم داشته و از طریق استاندار هرمزگان نیز که در تهران بسر می‌برد، رایزنی‌های لازم با ستاد مدیریت بحران کشور صورت گرفته است تا پاره‌ای از این خسارات وارد شده به مردم سریع‌تر جبران شود.

پیگیری‌های فارس در این زمینه ادامه خواهد داشت...

انتهای پیام/ 88055
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول