اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

کاهش ظرفیت آزمون دستیاری مردم را در دسترسی به خدمات پزشکی با مشکل مواجه می‌کند

معاون سیاسی اسبق بسیج علوم پزشکی تهران با ابراز نگرانی از کاهش ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری سال 1400 گفت: این تصمیم غیرکارشناسی موجب دلسردی پزشکان جوان و تشدید بحران کمبود پزشک و آسیب بیشتر مردم در دسترسی به خدمات پزشکی می‌شود.

کاهش ظرفیت آزمون دستیاری مردم را در دسترسی به خدمات پزشکی با مشکل مواجه می‌کند

سجاد اکبری معاون سیاسی اسبق بسیج علوم پزشکی تهران در گفت وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس با ابراز نگرانی از کاهش ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری سال 1400 گفت: اکنون که کشور در حوزه مسائل بهداشت و درمان با بحران شیوع کرونا و موج پنجم آن دست پنجه نرم می‌کند و کادر درمان به علت کمبود نیروی کافی خسته‌تر از همیشه با تمام توان به مقابله با این بیماری منحوس به پا خاسته است، بهتر می‌توان نقش کلیدی حضور نیروی کارآمد و متخصص را در تامین سلامت جامعه درک کرد.

وی افزود: اما با این وجود در حالی که کشور در شرایط عادی و بدون بحران هم با کمبود پزشک به ویژه پزشک متخصص مواجه است، مسئولین وزارت بهداشت در بحبوحه بحران شیوع موج پنجم کرونا در اقدامی عجیب، ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری را در سال 1400 قریب به 20 درصد کاهش داده و این ظرفیت از 4300 نفر در سال 1399 به 3600 نفر در سال 1400 رسیده‌است.

این فعال سابق دانشجویی گفت: پر واضح است که این تصمیم غیرکارشناسی و عجولانه علاوه بر ناامید کردن پزشکان جوان نسبت به آینده شغلی خود موجب تشدید بحران کمبود پزشک و آسیب بیشتر مردم عزیز ایران در دسترسی به خدمات پزشکی می‌گردد. به نحوی که در نتیجه آن باید شاهد طولانی‌تر شدن صف‌های درمانی، کاهش دسترسی به پزشک متخصص، سفرهای درمانی، کاهش کیفیت خدمات پزشکی و... باشیم.

وی اظهار داشت: از دولت‌جدید توقع می رود طوری پیگیری کند که به سرعت شاهد اصلاح ظرفیت حداقل به اندازه سال قبل باشیم، تا مردم‌ و‌ کادر درمان در بحران‌کرونا با کمبود نیرو‌ مواجه نشوند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول