اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مدال طلای جهان بر گردن مخترعان مازندرانی

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان مازندران گفت: تیم مخترعان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری متشکل از محمدرضا نجاتی‌مقدم، آرمان صابری و حسین نجاتی‌مقدم در مسابقات اختراعات جهان در ژنو سوئیس موفق به کسب مدال طلا شدند.

مدال طلای جهان بر گردن مخترعان مازندرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عباس رضایی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد : نخستین دوره مسابقات اختراعات جهانی ویژه اعضای فدراسیون بین‌المللی مخترعان ایفیا ۱۸ تا ۲۰ جولای در ژنو سوئیس برگزار شد.

وی افزود: نتایج این مسابقات در ۲۶ جولای و پس از بررسی و داوری اعلام شد و تیم مخترعان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران و واحد ساری متشکل از محمدرضا نجاتی‌مقدم، آرمان صابری و حسین نجاتی‌مقدم موفق به کسب مدال طلا جهان شدند.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان استان مازندران تاکید کرد: این مسابقات ویژه اعضای فدراسیون بین‌المللی مخترعان بوده است.

رضایی تصریح کرد: این مخترعان پیش از این موفق به کسب عنوان inv از فدراسیون بین‌المللی مخترعان و عضویت در این نهاد مهم بین‌المللی شده بودند که این عنوان برجسته‌ترین عنوان در زمینه اختراعات می باشد.

وی در پایان گفت: اختراع این تیم مازندرانی، " اختراع ضد فیشینگ درگاه پرداخت اینترنتی" بوده است.

به گزارش فارس، حوزه پرداخت در درگاه‌های پرداخت اینترنتی در کشور و خارج از کشور که آمار فیشینگ بسیار بالا و هزینه‌های میلیون دلاری جهت تامین امنیت در درگاه پرداخت دارد که نتوانسته این مشکل جدی را حل نماید؛ در حال حاضر امنیت تراکنش‌ها با استفاده از رمز پویا یکبارمصرف One Time Password یا OTP و پارامتر دیگری مانند CVV2 ایجاد می‌شود، لیکن امنیت این به مشکل برخواهند خورد.

روش فعلی فرد قربانی  با حضور در درگاه پرداخت اینترنی جعلی بدون اطلاع داشتن از URL دقیق سایت و یا فراموش نمودن جهت چک کردن آن که با وارد کردن اطلاعات حاوی کارت و همچنین رمز پویای خود در آن صفحه جعلی حاوی این اطلاعات را در  اختیار هکر قرار خواهد داد و هکر در آن واحد با متصل بودن در درگاه پرداختی خرید خود را انجام خواهد که به همین راحتی عملیات فیشینگ صورت خواهد گرفت.

سوءاستفاده‌کنندگان با استفاده از اطلاعات به‌دست‌آمده از کارت‌ها، پول را در حساب‌های مشتریان می‌چرخانند و باعث می‌شوند که قربانیان خود متهم هم باشند. بر اساس آمار اعلام‌شده از سوی پلیس فتا، کلاهبرداری فیشینگ و سرقت اطلاعات کارت بانکی برای برداشت غیرمجاز ،بخش مهمی از کلاهبرداری‌های سایبری در ایران را به خود اختصاص داده تا جایی که موضوع فیشینگ به یکی از مشکلات بزرگ و بحرانی برای صنعت پرداخت و بانکی ایران تبدیل شده و هر روز این دسته از کلاهبرداری‌ها در حال افزایش است.

از دیگر سوی، ناآگاهی کاربران را نیز می‌توان بعنوان عامل اصلی فیشینگ تلقی کرد؛ در این طرح جدید فرد با اطمینان کامل بدون داشتن دغدغه و  بدون آن که اطلاعات کارت یا رمز پویای خود را در اختیار هکرها قرار دهد پرداخت نماید. این روش اجرایی در آینده مشکل بزرگ این حوزه را حل خواهد کرد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۱/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول