اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

تألیف کتاب‌های «زبان فرانسه» و «زبان آلمانی» برای پایه هفتم/ جلد کتاب ریاضی سوم ابتدایی با طراحی جدید

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از تألیف کتاب‌های «زبان فرانسه» و «زبان آلمانی» برای تدریس در پایه هفتم به صورت آزمایشی خبر داد.

تألیف کتاب‌های «زبان فرانسه» و «زبان آلمانی» برای پایه هفتم/ جلد کتاب ریاضی سوم ابتدایی با طراحی جدید

حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس درباره آخرین تغییرات کتب درسی، اظهار کرد: در مجموع تمام کتاب‌های درسی حدود 900 عنوان کتاب داریم.

وی با بیان اینکه امسال دو کتاب جدیدالتألیف در گروه زبان‌های خارجی، داریم، گفت: کتاب‌های زبان آلمانی و زبان فرانسه برای پایه هفتم تألیف شده است و در سال‌ تحصیلی جدید، اجرای آزمایشی می‌شود یعنی این کتاب در سراسر کشور توزیع نمی‌شود.

وی با بیان اینکه این دو کتاب جزو دروس انتخابی است، افزود: باید به آرامی وابستگی دانش‌آموزان به زبان انگلیسی رها شود و زبان‌های دیگر مانند آلمانی و فرانسه هم ارائه شود؛ البته برای زبان‌های دیگر امکان اجرا مانند معلم نداریم.

ملکی در پاسخ به این پرسش که «قرار بود زبان چینی هم تدریس شود؟»، ادامه داد: زبان چینی شرایط خاص خود را دارد و این زبان در دستور کار نیست.

وی با بیان اینکه تغییرات جزئی نیز در کتاب‌های مطالعات اجتماعی پایه‌های هفتم و هشتم و زبان و ادبیات فارسی، صورت گرفته است، گفت: تغییرات جزئی را به عنوان خبر اعلام نمی‌کنیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره تغییر جلد کتاب پایه سوم ریاضی و تصویر کتاب فارسی پایه اول ابتدایی که درباره‌اش بحث‌هایی شده بود، گفت: تصویر کتاب فارسی اول اصلاح شد و طراح تغییراتی داده است یعنی قرآن در بالای طاقچه‌ای قرار گرفته است. همچنین جلد کتاب ریاضی نیز با طراحی جدید ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول