اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

حمله به میکروب‌شناس معروف بعد از انتقاد به یک تحقیق در خصوص داروی کرونا

پس از آنکه دکتر الیزابت بیک نگرانی خود را نسب به تاثیر داروی «هیدروکسی کلروکین» مطرح کرد، اوباش مجازی از طرف نویسندگان این تحقیق او را مورد حمله مجازی قرار داند و عکس‌های شخصی و آدرس خانه او را منتشر کردند.

حمله به میکروب‌شناس معروف بعد از انتقاد به یک تحقیق در خصوص داروی کرونا

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از گاردین در ابتدای فراگیری کرونا هنگامی که درمان موثری وجود نداشت برخی از مردم از داروی «هیدروکسی کلروکین» استفاده کردند و مزایای آن  پیش از آن که آزامایش‌های کلینیکی جدی صورت بگیرد، مورد تبلیغ قرار گرفت.

رئیس جمهور پیشین آمریکا دونالد ترامپ و رئیس جمهور برزیل ژایر بولسونارو از افرادی بودند که این دارو را تبلیغ کردند. خصوصا پس از تحقیق علمی که در مارچ ۲۰۲۰ توسط پروفسور  فرانسوی رائولت و همکارانش انجام شد و نتایج حاکی از آن بود که هیدروکسی کلروکین  همراه با آنتی‌بیوتیک‌ها در درمان عفونت کوید موثر است.

اما یک میکروبیولوژیک به نام دکتر بیک ادعا کرد که این تحقیق با مشکلاتی همراه بوده است. اندازه نمونه کوچک و روش شناسی تحقیق نیز سوال برانگیز است. اطلاعات ۶ بیمار که در در ابتدای تحقیق در گروه مورد درمان ثبت نام کرده بودند در اطلاعات کلیدی که اساس نتایج پژوهش را تشکیل می‌دادند وارد نشده بود. همچنان که در خود تحقیق آمده، این افراد شدیدا بیمار شدند و یکی از آن‌ها نیز فوت شد. در صورتی که اطلاعات آن‌ها نیز در نتایج تحقیق لحاظ می‌شد، تاثیر این دارو چنانکه از پیش ادعا شده بود زیر سوال می‌رفت و حتی مضر شناخته می‌شد.

هنگامی که دکتر الیزابت بیک نگرانی جدی خود را در خصوص روش شناسی تحقیق اعلام کرد، مورد حملات اوباش مجازی قرار گرفت و عکس‌های شخصی و آدرس منزل او توسط اشخاص ناشناس منتشر شد

این اوباش مجازی غالبا از سمت پروفسور دیدیه رائولت نویسنده‌ی تحقیق حمایت می‌شدند. همکار او نیز در صفحه توییتر خود اعلام کرد که به همراه پروفسور رائولت علیه دکتر بیک رسما شکایت کرده است .

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول