اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تشریح اقدامات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در دولت روحانی/ تهیه طرح اشتغال برای ۴۵۵ روستای کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این سازمان برای ۴۵۵ روستا طرح اشتغال تهیه و تبیین کرده است.

تشریح اقدامات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در دولت روحانی/ تهیه طرح اشتغال برای ۴۵۵ روستای کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی‌شهابی‌نسب در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات به تشریح اقدامات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد در دولت یازدهم و دوازدهم پرداخت و اظهار کرد: رسالت اصلی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان راهبری توسعه استان است.بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در مورد مسائل توسعه استان شورای برنامه ریزی است که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دبیر این شورا است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان اینکه این سازمان مسائل مربوط به توسعه استان در همه حوزه ها را دنبال می‌کند، افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی متولی تهیه برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از جمله سند چشم انتظار ۲۰ ساله توسعه استان، سند آمایش و سایر حوزه‌ها است.

سند آمایش شاهکار دولت روحانی در کهگیلویه و بویراحمد

وی بیان کرد: سند آمایش، اولین سند بعد از انقلاب است که سال ۹۹ به تصویب رسیده است. در این سند محورهای توسعه استان مشخص شده و همه قطب‌های توسعه شهرستانی دیده است، سند آمایش نقشه راه دولت آینده است و دولت سیزدهم باید آن را اجرا کند.

وی با بیان اینکه هر پروژه احداثی در این سند دیده شده، گفت: در سند آمایش بزرگراه‌ها، راه اصلی، آزادراه، سدهای اصلی،قطب‌های گردشگری، پتروشیمی‌ها، منطقه ویژه استان دیده شده است. سند آمایش شاهکار دولت دوازدهم بود.

این مسئول با اشاره به پروژه‌های حوزه جهش تولید و اینکه کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌های اول در انعقاد تفاهم‌نامه جهش تولید است، گفت: سال گذشته با سازمان برنامه و بودجه تفاهم‌نامه امضا کردیم. در این سند ۳۳ پروژه مهم دیده شده است که در حال پیگیری آنها هستیم.

وی بیان کرد: در پروژه‌های جهش تولید پروژه‌های اصلی دیده شده است و مبلغ ۲۶ میلیارد تومان از تهران و بخشی از استان پول گرفتیم و بخشی از راه های اصلی و سدها را به پیش بردیم.

وی به دیگر اقدامات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد اشاره و عنوان کرد: سال گذشته جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تشکیل و  سازمان مدیریت دبیر آن است سال گذشته جلسات خوبی برگزار کردیم و پروژه‌هایی از جمله پروژه بیواتانول باشت، پتروشیمی‌ها و سد تنگ سرخ مصوب شد که پیگیر اعتبارات این پروژه‌ها هستیم.

شهابی‌نسب ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حوزه اشتغال اقداماتی انجام داده و از اولین استان‌هایی بودیم که توانستیم برای ۴۵۵ روستا طرح اشتغال روستایی تهیه و تبیین کنیم، طرح اشتغال روستایی این تعداد روستا تهیه و تبیین شد.

افزایش ۱۵۲ درصدی اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد در بودجه ۱۴۰۰

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تشریح اقدامات این سازمان در دولت دوازدهم گفت: کل بودجه ابلاغی استان در سال گذشته ۹۴۷ میلیارد تومان بود، اما در سال ۱۴۰۰  بودجه استان با رشدی معادل ۱۵۲ درصد به دو هزار ۳۸۹ میلیارد تومان افزایش یافت.در عمر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دولت‌ها سابقه نداشته اعتبارات استان تا این میزان افزایش یابد که در میان ۳۱ استان جایگاه ۱۸ را داریم.

وی نفت‌خیز بودن، محرومیت و زلزله سی‌سخت را از عمده دلایل افزایش ۱۵۲ درصدی بودجه استان دانست و گفت: سال گذشته ۱۷ طرح ویژه استان ۲۳۳ میلیارد تومان اعتبار داشت اما امسال اعتبارات این طرح‌ها به ۳۲۶ میلیارد تومان رسیده است و به ما ابلاغ شده است.

شهابی‌نسب ادامه داد:  اعتبارات نفت از ۱۰۶ میلیارد تومان به ۱۸۹ میلیارد، اعتبارات ۲۷ صدم ارزش افزوده خاص ورزش از ۵۴ میلیارد به ۶۵ میلیارد، اعتبارات استانی از ۱۶۰ میلیارد به ۱۷۴ میلیارد تومان، اعتبارات متوازن استانی از ۱۷۴ میلیارد به ۳۳۷ میلیارد و متوازن ملی از ۱۹۶ میلیارد به ۳۷۹ میلیارد تومان افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به اینکه ردیفی برای آبرسانی به مناطق روستایی و عشایری در نظر گرفته شده است، گفت: ۳۴ میلیارد تومان برای راه روستایی و ۶۰ میلیارد برای آبرسانی پیش‌بینی شده است.کار خوبی که امسال مجلس و دولت انجام دادند اعتبارات محرومیت‌زدایی بود که ۳۹۳ میلیارد تومان برای فصل‌های بهداشت، فضاهای فرهنگی و آموزشی، مدرسه و سایر حوزه‌ها ابلاغ شده است.

شهابی‌نسب در خصوص اعتبارات اختصاص یافته به شهر زلزله‌زده سی‌سخت افزود: برای زلزله سی‌سخت علاوه بر اعتبارات ۴۳۱ میلیارد تومان مصوب سال گذشته ۲۸۵ میلیارد تومان دیگر ابلاغ شده و تاکنون ۵۰ درصد تخصیص اولیه  ۲۸۵ میلیارد ابلاغ شده است.

یک هزار و ۴۶۰ پروژه نیمه‌تمام در کهگیلویه و بویراحمد

وی با بیان اینکه یک هزار و ۴۶۰ پروژه عمرانی فعال در استان وجود دارد، گفت: علاوه بر کل بودجه استان ۳۵۱ میلیارد تومان در قانون برای طرح‌های ملی جاده پاتاوه_ دهدشت، بزرگراه شیراز_سپیدان، بیمارستان گچساران، سد چم شیر و بلادشاپور در نظر گرفته شده است.

این مسئول با بیان اینکه هیچ گونه نظر و سلیقه شخصی برای توزیع اعتبارات میان شهرستان‌ها وجود ندارد، افزود: اعتبارات شهرستانی براساس شاخص‌ها توزیع می‌شود. ۲۰ درصد اعتبارات به فصل حمل و نقل،  ۲۰ درصد به حوزه آب،  ۱۹ درصد به عمران شهری و روستایی و بقیه فصول به تناسب اولویت توزیع اعتبارات هستند.

وی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم کارهای خوبی صورت گرفت و پروژه‌ها بزرگی پیگیری شدند، گفت: پروژه  پاتاوه_ دهدشت قریب به ۹۷ درصد پیشرفت دارد که تا پایان شهریور به بهره‌برداری است ۷ هزار میلیارد تومان طی این  سال‌ها در این پروژه سرمایه‌گذاری شده است.  ۴۶ درصد پیشرفت این پروژه در این دولت بود و اگر عزم این دولت جزم نمی‌شد این پروژه تا ۲۰ سال آینده هم به بهره‌برداری می‌رسد.

شهابی‌نسب پیگیری سد تنگ سرخ را از دیگر عملکردهای خوب دولت آقای روحانی دانست و گفت: در حال حاضر سد تنگ سرخ ۳۶ درصد پیشرفت دارد که قریب به ۲۰ درصد پیشرفت در این دولت بود تاکنون ۴۰ میلیارد در این سد هزینه شده، ضمن اینکه از محل ماده ۵۶،  ۲۱۰ میلیارد و در لایحه بودجه هم رقمی بیش از ۳۰ میلیارد تومان برای این پروژه پیش‌بینی شده است.

شهابی‌نسب عنوان کرد: پروژه بزرگراه گچساران_ بهبهان، بزرگراه یاسوج به سمیرم به طول ۱۸ کیلومتر، بیمارستان ۲۷۳ تختخوابی جلیل، بیمارستان نرگسی گچساران، احداث چندین بیمارستان ۳۰ تختخوابی در شهرستان‌های استان همه از اقدامات خوب دولت آقای روحانی در کهگیلویه و بویراحمد بود.

این مسئول با اشاره به نرخ بیکاری در استان گفت: نرخ بیکاری در سال ۹۲، ۱۶.۵ درصد بوده اما با اقدامات صورت گرفته نرخ بیکاری  به ۱۰.۹ کاهش یافته و استان از این حیث رتبه ۱۷ کشور را دارد.

شهابی‌نسب در پایان با اشاره به اعتبارات بیماری خاطرنشان کرد: اعتبارات کرونا ملی و برای استان تکلیفی مشخص نشده است اما سال گذشته ۱.۵ میلیارد تومان برای دستگاه‌هایی مانند هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و بسیج در اختیار استانداری گذاشتیم، ضمن اینکه اعتبارات خرید تجهیز بیمارستانی، لوازم و تجهیزات بهداشتی از طریق وزارت بهداشت در اختیار استان قرارداده شده است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول