اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

هشدار طغیان رودخانه‌‌ها و آبگرفتگی معابر در 6 استان/ادامه گرد‌وخاک در شرق کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در 5 روز آینده در برخی نقاط شرق و شمال‌شرق کشور به ویژه زابل و خراسان جنوبی وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

هشدار طغیان رودخانه‌‌ها و آبگرفتگی معابر در 6 استان/ادامه گرد‌وخاک در شرق کشور

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار ورعد و برق و وزش باد شدید موقت و احتمال وقوع گرد و خاک در برخی نقاط استان‌های اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، آذربایجان شرقی،‌آذربایجان غربی، لرستان، قزوین، اصفهان، یزد، البرز، قم، تهران، گیلان، مازندران، گلستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده 14 مرداد در سایر مناطقی که ذکر شد بارش‌ها ادامه دارد و فقط در شمال‌غرب بارش کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: امروز تا چهارشنبه 13 مرداد‌ رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت‌ و در مناطق مستعد بارش تگرگ‌ در ارتفاعات استان‌های تهران، مازندران، البرز، غرب سمنان و شرق قزوین همچنین ‌جنوب گلستان، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها، برخورد صاعقه و خسارت ناشی از بارش تگرگ و تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان تأکید کرد: توصیه می‌شود اجتناب از تردد و اتراق در اطراف رودخانه‌ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات، احتیاط در عبور از کنار ساختمان های نیمه‌کاره و تابلوها و تمهیدات پیشگیرانه جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، در دستور کار باشد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری در برخی نقاط شمال‌ غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز مرکزی و روز شنبه 16 مرداد در شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی بارش پراکنده و رگبار و رعد و برق و وزش باد خصوصا در ساعات بعدازظهر خواهیم داشت.

وی بیان کرد: در 5 روز آینده در برخی نقاط شرق و شمال‌شرق کشور به ویژه زابل و خراسان جنوبی وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد:‌ روز آینده اهواز با بیشینه دمای 48 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 15 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف تا نیمه‌ابری همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باید پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 34 و 24 درجه خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول