اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

جزئیات واکسیناسیون 85 هزار دریانورد/ معرفی فعالان بنادر برای دریافت واکسن کرونا

مدیرکل امور دریانوردان سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با توجه به اولویت‌بندی ستاد مقابله با کرونا 85 هزار نفر دریانورد به بخش ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر معرفی شدند و اسامی این افراد همین هفته به وزارت بهداشت و وزارت راه اعلام می‌شود.

جزئیات واکسیناسیون 85 هزار دریانورد/ معرفی فعالان بنادر برای دریافت واکسن کرونا

علی‌اکبر مرزبان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: اسامی 85 هزار نفر از دریانوردان را بر اساس اولویت‌‌هایی که از قبل در ستاد کرونا تعیین شده بود، به بخش ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی ارسال کرده‌ایم و اسامی این افراد در همین هفته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی‌ و همچنین وزارت راه و شهرسازی اعلام می‌شود.

مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: وزارت بهداشت از ما 2 الی 3 روز مهلت خواسته است تا اسامی دریانوردان به همراه کد ملی به سامانه وزارت بهداشت وارد و پس از آن واکسن دریانوردان آغاز شود، کد ملی دریانوردان با سامانه وزارت بهداشت تطبیق پیدا می‌کند و سپس تزریق واکسن کرونا آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه مسائل مربوط به واکسن کرونا دریانوردان و کارکنان بنادر در بخش HFC سازمان بنادر و دریانوردی پیگیر می‌شود، گفت: ما دو کار انجام داده‌ایم اول آنکه اسامی دریانوردان در اولویت قرار گرفت و در سامانه ثبت شد دوم آنکه اسامی دریانوردان از سامانه خودمان به سامانه HFC سازمان بنادر و دریانوردی رفت تا از آنجا به وزارت بهداشت اعلام شود.

مرزبان گفت: کارگران و کارکنان بنادر نیز معرفی شده‌اند و در قالب فعالان بخش حمل و نقل عمومی جزو اولویت‌های تعیین شده در تزریق واکسن قرار می‌گیرند، به هر حال این افراد در تعریف کلی بخش حمل و نقل عمومی دریایی ‌قرار می‌گیرند.

مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: حدود 80 درصد دریانوردان در شهرهای ساحلی جنوبی کشور هستند در حال حاضر هم در استان‌های جنوبی ظاهراً‌ واکسیناسیون برای افراد 40 سال به بالا هم آغاز شده است؛ طبق بانک اطلاعاتی ما از این 85 هزار نفر دریانورد، 7 هزار نفر بالای 60 سال سن دارند که قبلا اولویت سنی آنها اعلام شده و واکسن را دریافت کرده‌اند همچنین 10 هزار نفر افراد 50 سال به بالا هستند که برای تزریق واکسن با توجه به سن در اولویت هستند و بدین ترتیب بسیاری از این افراد از آن فهرست 85 هزار نفر خارج می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه حدود 50 هزار نفر دریانورد زیر 40 سال داریم، اضافه کرد: ‌به هر حال ما این آمار را ارسال کرده‌ایم و منتظریم تا از سوی وزارت بهداشت به ما برای اعلام عمومی اطلاع‌رسانی شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول