اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

عدم اجرای کامل طرح آمایش سرزمینی با وجود هزینه چند میلیارد تومانی/ بیماری اقتصادی، اداری و بوروکراسی داریم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه با تقسیم یک استان مشکلات حل نمی‌شود زیرا ساختار معیوب بوده و درگیر بیماری اقتصادی، اداری و بروکراسی هستیم، گفت: چرا طرح آمایش سرزمینی با هزینه چند میلیارد تومانی اجرا نشده است؟

عدم اجرای کامل طرح آمایش سرزمینی با وجود هزینه چند میلیارد تومانی/ بیماری اقتصادی، اداری و بوروکراسی داریم

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در باره چند طرح نمایندگان با موضوع تقسیمات کشوری اظهار داشت: با تقسیم استان اشراف مدیر مقداری بیشتر می‌شود، این درحالی است که وقتی ابعاد جغرافیایی هر استان وسیع باشد توان میدانی آن مدیر کمتر خواهد شد. اما با توجه به توزیع قدرت دولت در واحدهای کوچک و سیاسی شامل دهیار، بخشدار، فرماندار، استاندار و وزارت کشور اگر این سیستم به صورت زنجیره‌ای مدیریت شده و همگان کارشان را به نحو احسن انجام دهند، با وجود وسعت هر استان امکان مدیریت خوب فراهم خواهد شد، اما وقتی برای رفع مشکلات باید استاندار حتما حضور میدانی داشته باشد، این موضوع نقطه ضعفی برای استان‌های وسیع محسوب می‌شود.

وی افزود: چون سیستم و ساختار اداری کشور معیوب بوده و مشکل دارد، به همین دلیل اگر یک استان به چند استان تقسیم شود، مشکلات همچنان وجود خواهد داشت. تجارت گذشته تقسیم استان‌ها نشان داده که وضعیت جدید را بهتر نکرده است، زیرا مشکل اساسی کشور بیماری اقتصادی، بیماری اداری، بروکراسی و فساد است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر یک نماینده با همراهی استاندار کاری را انجام دهند قطعا نتیجه‌بخش خواهد بود. این در حالی است که بایستی اقدامات به صورت سیستماتیک انجام شود، نه اینکه فرد یا افرادی موضوع را میدانی پیگیری کنند، لذا باید دردهای کشور را درمان کرد و بدانیم که با تقسیم استان و توسعه و کوچک کردن استان دیگر مشکلات حل نخواهد شد.

حیدری گفت: هدف طرح آمایش سرزمینی توزیع عادلانه ثروت و قدرت است و قرار است با اجرای این طرح مناطق کمتر توسعه‌یافته به موازات مناطق توسعه یافته، توسعه پیدا کنند اما متأسفانه طرح آمایش سرزمینی در چند سال گذشته با وجود آنکه هزینه‌های میلیاردی در مورد آن صورت گرفت اما به صورت کامل اجرا نشد، در حالی که این طرح مشکلات کشور را به صورت میدانی استخراج کرده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول