اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

تولد تا شهادت مهدی عراقی در یک کتاب/ ناطق نوری، دعایی و رفیقدوست چه گفتند؟

کتاب «مهدی عراقی را بکش» تالیف سید مصطفی حسینی و عبدالرضا نعمت‌اللهی تولد تا شهادت مهدی عراقی را شامل می‌شود که در آن 30 چهره از دوستان و مبارزان سیاسی او را روایت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، همزمان با نزدیک شدن به روز شهادت حاج مهدی عراقی کتاب «مهدی عراقی را بکش» تالیف سید مصطفی حسینی و عبدالرضا نعمت‌اللهی از سوی انتشارات سروش منتشر می‌شود.

در این اثر که بر مبنای گفت‌وگو تنظیم شده است، ۳۰ چهره از میان خانواده، دوستان و مبارزان سیاسی زندگی حاج مهدی عراقی را از تولد تا شهادت در چهار دوره تاریخی روایت می‌کنند که از میان آنها به علی‌اکبر ناطق نوری، سیدمحمود دعایی، محسن رفیقدوست، فرخ نگهدار، بهزاد نبوی، بهروز افخمی و عزت‌الله مطهری می‌توان اشاره کرد.

حاج مهدی عراقی، جایگاه یگانه‌ای در تاریخ انقلاب اسلامی ایران دارد و عجیب آن که کمتر از او نامی شنیده‌ایم. نقش او از نخستین روزهای شکل گیری نهضت در سال ۱۳۴۲، دوران طلایی حضور موثرش در زندان شاه و ارتباط ویژه‌ای با امام خمینی(ره) در سراسر دوران مبارزه، از او چهره‌ای برجسته ساخته که به خصوص در میان چهره‌های غیر روحانی نهضت، منحصر به فرد است.

حاج مهدی عراقی قصه برای شنیدن زیاد دارد. از همراهی با شهید نواب صفوی و بعد از آن اخراج از جمعیت فداییان اسلام تا رفاقت با «حاج آقا روح الله» و ترور و زندان. همین شخصیت بی بدلیل وی باعث شد که یک مجموعه مستند تلویزیونی با نام «یکه سوار» در سال ۱۳۹۸ و یک مستند سینمایی به نام «مهدی عراقی را بکش!» در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر از وی اکران شود.

چاپ نخست این کتاب در ۳۰۵ صفحه و با قطع وزیری توسط انتشارات سروش به زودی وارد بازر نشر می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول