اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

عضو کمیسیون بهداشت مجلس: تعطیلی‌‌ها ویروس کرونا را به چرخش درآورد/ احتمال بروز موج ششم دور از انتظار نیست

تعطیلی بدون اینکه محدودیتی ایجاد یا نیازهای شهروندان تامین شود، مفهوم و معنایی ندارد و این تعطیلی بیماری را در سراسر کشور به چرخش درآورد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس: تعطیلی‌‌ها ویروس کرونا را به چرخش درآورد/ احتمال بروز موج ششم دور از انتظار نیست

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بی‌برنامگی و سهل‌انگاری دولت در پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا از یک‌ سو و کم‌توجهی خیلی‌ها به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی دیگر باعث شد این بیماری کشور را فرا گیرد.

ملک فاضلی با بیان اینکه راهکارهای پیشگیرانه از شیوع گسترده بیماری «کووید-۱۹» از ابتدا بسیار ضعیف بود، گفت: هماهنگی لازم از سوی همه ارگان‌ها برای جلوگیری از شیوع گسترده این ویروس مرگبار در کشور انجام نشد به طوری که فعالیت‌ها برای مقابله با این بیماری فقط به صورت مقطعی انجام می‌شد.

وی ادامه داد: هر چند برنامه‌‌ریزی‌ها برای مقابله با کرونا در کشور طی اسفند ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹ قابل قبول بود اما متاسفانه پس از آن همه چیز رها شد و بیماری کشور را فرا گرفت.

فاضلی افزود: اگر دولت می‌خواست با جدیت با این بیماری مبارزه کند باید به فکر معیشت مردم می‌بود، چرا که با وجود هشدارها نسبت به ماندن مردم در خانه‌های‌شان اما آنها مجبور بودند برای تامین معاش خود به محل کار بروند. در چنین شرایطی وزارت بهداشت تنها بود و سایر ارگان‌ها و دستگاه‌ها این وزارتخانه را همراهی نکردند.

وی به تعطیلی کرونایی اخیر استان‌های تهران و البرز اشاره کرد و گفت: تعطیلی بدون اینکه محدودیتی ایجاد یا نیازهای شهروندان تامین شود، مفهوم و معنایی ندارد و این تعطیلی بیماری را در سراسر کشور به چرخش درآورد. 

وی تصریح کرد: اوضاع کشور در پی شیوع گسترده ویروس جهش‌یافته به قدری بحرانی است که چنانچه اقدامی برای مهار این بیماری به کار گرفته نشود احتمال بروز موج ششم نیز دور از انتظار نیست.

وی افزود: مسؤولان وزارت بهداشت واقعیت‌های آماری مرگ‌و‌میر و مبتلایان به کرونا را به مردم نمی‌گویند در حالی که باید صادقانه آمارها اعلام شود.

فاضلی افزود: تنها راه جلوگیری و مقابله با کرونا واکسیناسیون گسترده است که متاسفانه این موضوع در ایران دیر شروع شده است. 

منبع: روزنامه وطن امروز

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول