اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تل‌آویو به آنکارا درباره اطفای حریق، پیشنهاد کمک داد

منابع رسانه‌ای در فلسطین اشغالی ادعا کردند، رژیم صهیونیستی به ترکیه برای اطفای آتش‌سوزی گسترده در این کشور پیشنهاد کمک داده است.

تل‌آویو به آنکارا درباره اطفای حریق، پیشنهاد کمک داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با ادامه کمک‌های بین‌المللی به ترکیه برای اطفای آتش‌سوزی گسترده اخیر در این کشور، منابع رسانه‌ای در فلسطین اشغالی روز دوشنبه (امروز) مدعی پیشنهاد کمک تل‌آویو به آنکارا شدند.

بنا بر ادعای «آمیخای استاین» خبرنگار ارشد دیپلماتیک شبکه صهیونیستی «کان نیوز»، مسئولان رژیم صهیونیستی با مقام‌های ترکیه درباره اینکه این کشور برای اطفای آتش‌سوزی‌های اخیر در ترکیه به کمک نیاز دارد، صحبت کردند.

به روایت این منبع رسانه‌ای صهیونیست، مقام‌های آنکارا به تل‌آویو اعلام کردند که ترکیه کنترل مهار آتش سوزی را به دست گرفته و نیازی به کمک ندارد.

پیش از این مقام‌های یونان هم مدعی شده بودند که آتن به آنکارا پیشنهاد کمک داده اما ترکیه به این پیشنهاد جواب منفی داده است.

در پی گسترش آتش‌سوزی جنگل‌های سواحل جنوبی ترکیه، که برای پنجمین روز متوالی در حال شعله‌کشیدن و بلعیدن هر چیز در مسیر خود است، شمار تلفات این حادثه به هشت نفر افزایش یافته است.

«فخرالدین کوجا» وزیر بهداشت ترکیه شامگاه یکشنبه اعلام کرد که با جان‌باختن ۲ نفر دیگر در شهر ماناوگات، تعداد کل قربانیان این حریق به ۸ نفر افزایش یافت.

مقام‌های ترکیه‌ای می‌گویند آتش‌سوزی‌هایی که در بیش از ۱۰۰ نقطه در ترکیه از پنج روز پیش شعله‌ور شدند، همچنان در حال سوختن، تخریب منازل و جاده‌ها، قربانی گرفتن و پیشروی به سمت دیگر مناطق است.

از روز چهارشنبه نیز هزاران نفر در شهرهای محل آتش‌سوزی، مجبور به تخلیه و ترک منازل خود شده‌اند.

کشورهای منطقه از جمله ایران، روسیه، اوکراین و جمهوری آذربایجان نیز تاکنون با اعزام آتش‌نشان و بالگردهای اطفای حریق، در حال کمک‌رسانی به ترکیه هستند.

وزارت جنگل‌داری ترکیه می‌گوید ۱۳ هواپیما و ۴۵ بالگرد اطفای حریق و ۸۲۸ خودروی آتش‌نشانی در تلاش شبانه‌روزی برای مهار این آتش‌سوزی گسترده هستند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز شنبه به‌دنبال آتش‌سوزی‌های گسترده در جنگل‌های این کشور، در مناطق حادثه دیده «وضعیت منطقه فاجعه» اعلام کرده بود.

عصر یکشنبه نیز گروه موسوم به «ابتکار کودکان آتش» وابسته به حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک)  که از نظر ترکیه تروریستی شناخته می‌شود، مسئولیت آتش‌سوزی در جنگل‌های آنتالیا را بر عهده گرفت.

ریاست‌جمهوری ترکیه پیشتر اعلام کرده بود یک نفر در ارتباط با دست داشتن در آتش‌سوزی‌های گسترده جنگل‌ها در این کشور بازداشت شده است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول