اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

شمال کالیفرنیا در شعله‌‌های آتش «دیکسی»

آتش‌سوزی مهیب «دیکسی» که از ۱۸ روز پیش آغاز شده همچنان در حال پیش‌روی در شمال کالیفرنیا است و به یازدهمین آتش‌سوزی بزرگ این ایالت تبدیل شده است.

شمال کالیفرنیا در شعله‌‌های آتش «دیکسی»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آتش‌‌‌‌سوزی «دیکسی» در سراسر شهرستان‌های «بوت» و «پلوماس» در شمال کالیفرنیا که از جمعه (هشتم مردادماه) آغاز شده است، به سرعت در حال گسترش است و تا روز گذشته (یکشنبه) ۵۰۰ جریب را در برگرفته است و به یازدهمین آتش‌سوزی بزرگ در تاریخ ایالت کالیفرنیا تبدیل شده است.

رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند که وزش باد و خشکی هوا موجب شده است که این آتش‌سوزی مهیب با سرعت بیشتری گسترش یابد.

واحد آتش‌نشانی کالفرنیا اعلام کرد که آتش‌نشان‌ها تاحدودی موفق شدند بخش‌هایی از آتش‌ دیکسی را تحت کنترل درآوردند و تا روز گذشته ۳۳ درصد از این آتش را مهار کردند.

«جان گاس» رئیس عملیات‌ منطقه شرقی عصر روز گذشته در یک کنفرانس خبری مجازی اعلام کرد که بخشی از دود ناشی از آتش‌سوزی پراکنده شده و پاک‌ شدن هوا تاحدودی به کارکنان بخش آتش‌نشانی اجازه داد تا برای مهار آتش از هواپیما بهره گیرند.

وی توضیح داد: «برای اولین بار در دست‌کم چهار یا پنج روز، تاحدودی آسمان آبی را در کوئینسی مشاهده می‌کنیم. بنابراین این یک امر بسیار خوبی است به دلیل آن که از دود رها شدیم اما همچنان چالش‌هایی وجود دارد زیرا پیشروی آتش نیز همچنین رو به افزایش است».

طبق این گزارش، شدت پیشروی آتش به اندازه‌ای بالا است که در مناطق بوت و پلوماس دستور تخلیه صادر شده است.

آتش دیکسی به وسعت ۱۰۰ هزار هکتار به یازدهمین آتش‌سوزی بزرگ در تاریخ کالیفرنیا تبدیل شده است و بیش از پنج هزار و ۴۰۰ نفر در حال تلاش برای مهار این آتش هستند که حدود ۱۸ روز است که فعال شده است.

آتش‌سوزی دیکسی روز ۱۳ ژوئیه (۲۲ تیرماه) آغاز شد و همچنان در حال سوزاندن مناطق شمال کالیفرنیا است.

گزار‌ش‌ها حاکی از آن است که در مناطقی از شمال کالیفرنیا در نتیجه پیشروی آتش، ۶۷ ساختمان مسکونی و تجاری تخریب شده و خساراتی نیز به ۹ ساختمان وارد آمده است که البته مسئولان آتش‌نشانی شمال کالیفرنیا اعلام کرده‌اند که تلفات یا زخمی در نتیجه این آتش‌سوزی‌ها برجای نمانده است.

طبق گزارش شبکه یورونیوز، آتش‌سوزی دیکسی از روز ۲۶ تیرماه با آتش‌سوزی فلای ترکیب شد و منطقه ایندین فالز در شمال کالیفرنیا را در برگرفت و صدها کیلومتر مربع درختان، الوار، درختچه‌ها و بوته‌ها را در شهرستان‌های پلوماس و بوت به ذغال تبدیل کرد.

طبق این گزارش، آتش‌سوزی باعث صدور دستور تخلیه‌ چندین منطقه‌ کوچک مسکونی کوهستانی و همچنین منطقه‌ تفریحی در امتداد ساحل غربی دریاچه المانور شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که بیش از ۸۵ آتش‌سوزی بزرگ در سراسر آمریکا در حال وقوع است که بیشتر آنها در ایالات غربی هستند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول