اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

عقب‌نشینی 2277 واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار از 7.4 هزار میلیارد تومان فراتر رفت

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز گر چه در ساعات اولیه رو به رشد بود اما از میانه بازار کاهش یافت و در نهایت با کاهش 2277 واحد روبه‌رو شد.

عقب‌نشینی 2277 واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار از 7.4 هزار میلیارد تومان فراتر رفت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ بورس اوراق بهادار تهران امروز گرچه در ساعات اولیه با رشد خوبی روبه‌رو شد، اما از میانه بازار رو به کاهش گذاشته و در نهایت با عقب‌نشینی 2277 واحد به رقم یک میلیون و 357 هزار و 969 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با کاهش 1126 واحد به رقم 400 هزار و 920 واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 469 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌‌گران امروز بیش از 6.7 هزار میلیارد اوراق در قالب 688 هزار فقره معامله و به ارزش 4 هزار و 447 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز عمده شاخص‌های بورس قرمز بودند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 0.17 درصد کاهش یافت و این دو شاخص با معیار هموزن 0.28 درصد افت کردند.

شاخص آزاد شناور 0.4 درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 0.36 درصد افت کرد، اما شاخص بازار دوم بورس 0.6 درصد تقویت شد.

امروز نمادهای هلدینگ معدنی خاورمیانه، ایران‌خودرو و سرمایه‌گذاری غدیر بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و برعکس نمادهای ملی‌مس، پتروشیمی پردیس و پتروشیمی نوری بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

نمادهای پرتراکنش امروز شامل سپیدماکیان، سایپا، دارویی برکت، سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی و لیزینگ کارآفرین بوده‌اند.

امروز در فرابورس ایران شاخص کل با 87 وحد کاهش به رقم 19 هزار و870 واحد رسید.

ارزش بازار در فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 95 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از 2.9 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 360 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 39 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای فرابورس، بیمه تجارت نو و فولاد هرمزگان جنوب همگی در تقویت شاخص فرابورس بیشترین اثر را داشتند و نمادهای پتروشیمی زاگرس، بانک دی، پلیمر آریاساسول و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر کاهش در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

نمادهای پرتراکنش در فرابورس شامل محصولات کاغذی لطیف، گسترش صنایع روی ایرانیان، بانک دی، توسعه و عمران استان کرمان، تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان، تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک بوده‌اند.


پالایش یکم

خریداران پالایش یکم با وجود 11 ماه انتظار هنوز با 31 درصد زیان همراه هستند،‌در حالی که قرار بود سود ببرند و دولت قول داده بود با سهام جایزه زیان خریداران پالایشی را جبران کند،‌اما هنوز این وعده محقق نشده است.

به گزارش فارس،‌با توجه به اینکه صنایع فولاد، خودرویی و سیمان در بورس حضور دارند نباید محصولات این صنایع قیمت‌گذاری شود و قیمت آنها باید در ساز و کار بازار تعیین شود.

سرمایه‌گذاری در بورس باید از محل پس‌انداز و با مطالعه، مشاوره و تحقیق انجام شود و در انتخاب پرتفوی سرمایه‌گذاری باید دقت کرد که سهامی با کمترین ریسک و بیشترین بازده انتخاب شود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول