اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آمار مبتلایان به کرونا در زنجان به 99هزار و 157 نفر رسید/ کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی به 48درصد

از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای ۹9 هزار و 157 نفر به بیماری کووید ۱۹ در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ابتلای 532 نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آمار مبتلایان به کرونا در زنجان به 99هزار و 157 نفر رسید/ کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی به 48درصد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۱۰ هزار و ۲۴ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۸ هزار و ۳۹۵ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۸۹ هزار و ۱۳۳ مورد بوده است که ۵۱۳ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۹۹ هزار و ۱۵۷ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۳۵۸ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۱۹ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۸ هزار و ۳۳۰ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۵۲۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند که یک نفر از آن‌ها جزو آمار روزانه است.

 افزایش تست‌های مثبت سریع، نشان‌دهنده چرخش بالا و طغیان ویروس کرونا در جامعه است

 
 پرویز قزلباش گفت: افزایش میزان تست‌های سریع، نشان‌دهنده چرخش بالا و طغیان ویروس کرونا در جامعه است و طبیعتا اثرات این حالت را در روزها و هفته‌های آتی در استان شاهد خواهیم بود.
 
رئیس دانشگاه علوم ‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با اشاره به اینکه در جلسات گذشته هم، تاکید بر حرکت انفجاری بیماری در بخش بستری داشتیم اظهار داشت: باوجود همه تلاش‌ها و نتایج آن در به تاخیر افتادن پیک؛ در روزهای اخیر این حرکت آغاز شده، به طوری که بستری ۵۱ نفر روزانه، در روزهای گذشته، به تعداد ۹۱ نفر در شب گذشته رسیده است.
 
وی با بیان اینکه در موج سوم تقریبا ۹۰ تا ۱۰۰ بیمار، پیمانه پر بستری، طی یک روز بود و الان در پیک موج سوم قرار گرفتیم، تصریح کرد: اصلی‌ترین نگرانی ما ارائه خدماتی است که بعد از موج چهارم به سرعت برای بیمارانی ازجمله سرطان، تنفسی، گوارش، تصادفات و ... شروع شد، مجددا قطع شود.
 
مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: در شرایط موجود اگر روند افزایش بیماری کرونا با شدت ادامه یابد، باید تمام خدمات را در کوتاه مدت تعطیل کنیم و تخت‌ها را به بیماران کرونا اختصاص دهیم، که این موضوع، آسیب بسیار جدی به سیستم سلامت و مراقبت‌ها وارد و قطعا مردم را هم دچار آسیب جدی می‌کند.
 
رئیس کلان منطقه ۶ آمایش کشوری با تاکید بر اهمیت بیماری و اقدامات بسیار جدی‌تر خاطرنشان کرد: در شرایط موجود روند عادی‌سازی بیماری در جامعه آسیب جبران ناپذیری به دنبال دارد و این عادی‌انگاری زحمات مردم، مدیریت عالی و حوزه سلامت استان را دچار چالش و آسیب جدی می‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه نمونه‌گیری در بخش بستری و سرپایی ادامه دارد، یادآور شد: افزایش میزان تست‌های سریع، نشان‌دهنده چرخش بالا و طغیان ویروس کرونا در جامعه است و طبیعتا اثرات این حالت را در روزها و هفته‌های آتی در استان شاهد خواهیم بود.
 
به گفته قزلباش مرگ و میرها در استان، چندین هفته در حد صفر و یک است و متاسفانه به طور میانگین روزانه یک تا یک و نیم نفر از بیماری کرونا فوت می‌کنند و این در حالی است که فوتی‌ها در مراحل تبخیری بیماری است، به طوری که افزایش موارد سرپایی، افزایش بستری‌ها، و نهایتا مرگ و میر را در روزها و هفته‌های آتی به دنبال دارد.  
 
وی تصریح کرد: روند سرپایی و بستری بیماری کرونا در استان زنجان صعودی است و در این راستا، شاهد روند افزایشی بیماری کرونا در شهرستان‌های زنجان، طارم، سلطانیه، خدابنده و خرم‌دره هستیم و در حال حاضر، شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرم‌دره در وضعیت قرمز، شهرستان‌های خدابنده و طارم در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌های استان هم، در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
 
مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: وقتی تعداد مثبت بیماران افزایش می‌یابد طبیعتا در روند رهگیری تاثیر، و کاهش رهگیری را در پی دارد.
 
رئیس کلان منطقه ۶ آمایش کشوری درخصوص واکسیناسیون گروه‌های سنی هدف، گفت: ۷۹ درصد گروه سنی بالای ۸۰ سال، ۸۲ درصد گروه سنی ۷۵ تا ۷۹ سال، ۸۴ درصد گروه سنی ۷۰ تا ۷۴ سال، ۸۰ درصد گروه سنی ۶۵ تا ۶۹ سال، ۶۸ درصد گروه سنی ۶۰ تا ۶۴ سال، ۵۱ درصد گروه سنی ۵۵ تا ۵۹ سال، و حدود ۲۵ درصد گروه سنی ۵۰ تا ۵۵ سال، واکسن کرونا دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان زنجان را ۴۸ درصد عنوان کرد و گفت: هفته‌های متوالی زنجان جزو سه استان برتر کشور در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود که باید تدابیر لازم برای رعایت پروتکل‌های اتخاذ شود.
انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول