اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

فضاسازی منتفعان از بی‌قانونی فضای مجازی علیه طرح مجلس

نماینده مردم میناب در مجلس گفت: فضای مجازی در کشورمان با وجود گستردگی، عمق و تأثیرگذاری آن قانونی ندارد که این بی‌قانونی برای بعضی‌ها منافعی را به همراه دارد و بخشی از فضاسازی‌ها علیه طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی توسط این افراد صورت می‌گیرد.

فضاسازی منتفعان از بی‌قانونی فضای مجازی علیه طرح مجلس

حسین رئیسی نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی گفت: امروز همه بخش‌ها و فضاها اعم از حقیقی و مجازی دارای قانون و مقررات است، اما فضای مجازی در کشور ما با وجود گستردگی، عمق و تأثیرگذاری‌ای که دارد، فاقد قانون و ضابطه است. 

وی افزود: بعضی‌ها از این بی‌قانونی در فضای مجازی منافعی کسب می‌کنند و بخشی از فضاسازی‌ها علیه طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی علیه این افراد صورت می‌گیرد.

نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اینکه در این فضاسازی‌ها گفته می‌شود که مجلس در این طرح به دنبال فیلتر کردن و مسدود کردن سایت‌ها و پلتفرم‌هاست صحت ندارد بلکه ما در مجلس به دنبال قانونمند کردن فضای مجازی و پاسخگو کردن پلتفرم‌ها به کاربران هستیم.

رئیسی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی بخش عمده‌ای از فضای مجازی کشور ما توسط پلتفرم‌های خارجی اشغال شده و آنها هیچ پاسخگویی به کاربران ایرانی ندارند و طبیعتاً کار کردن در چنین فضایی امنیت ندارد. 

وی افزود: از سوی دیگر بعضاً مطرح می‌شود که مجلس مصوبه‌ای را در این باره گذرانده که این حرف درست نیست. مجلس هیچ چیزی را در مورد فضای مجازی تصویب نکرد و آنچه به رأی نمایندگان گذاشته شد، نحوه رسیدگی به طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی است. 

نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نمایندگان موافقت کردند تا طرح مذکور در یک کمیسیون مشترک متشکل از نمایندگان هشت کمیسیون مرتبط با این موضوع به صورت تخصصی و با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران مورد بحث و بررسی قرار گیرد و چیزی هنوز تصویب نشده است. 

رئیسی خاطرنشان کرد: از نخبگان و صاحب‌نظران می‌خواهم اگر نکته‌ای و پیشنهاد و انتقادی دارند، از طریق نمایندگان خود آن را مطرح کنند تا در کمیسیون مشترک مورد بررسی قرار گیرد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول