اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  ورزش بین الملل

المپیک توکیو| از شنا، بسکتبال و فوتبال تا دوومیدانی؛ دونده ایتالیایی چطور سریعترین مرد جهان شد؟

دونده ایتالیایی که سریعترین مرد جهان در المپیک توکیو شد، از نحوه حضورش در این رشته گفت.

المپیک توکیو| از شنا، بسکتبال و فوتبال تا دوومیدانی؛ دونده ایتالیایی چطور سریعترین مرد جهان شد؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،‌ یاکوبز لامونت دونده ایتالیایی روز گذشته موفق شد در دوی 100 متر با رکورد 9.80 ثانیه قهرمان شده و صاحب مدال طلا شود. او اولین ایتالیایی و دومین دونده اروپایی است که در دوی 100 متر قهرمان المپیک می‌شود. پیش از این لینفورد انگلیسی در المپیک 1992 بارسلون در این ماده مدال طلا گرفته بود.

این دونده 26 ساله که پدرش آمریکایی و مادرش ایتالیایی است، متولد ال پاسو تگزاس بوده و در یک ماهگی پس از اینکه پدرش به عنوان نیروی ارتش آمریکا به کره جنوبی مامور شده، به همراه مادرش به ایتالیا آمد و در آنجا ساکن شدند.

یاکوبز اعتراف می‌کند که زبان انگلیسی‌اش خوب نیست و می‌گوید: «با تمام وجود احساس ایتالیایی بودن می‌کنم، اما تلاشم این است که انگلیسی را هم بهتر یاد بگیرم.»

او پیش از اینکه سمت دوومیدانی بیاید، چندین رشته را هم امتحان کرده بود. مادرش می‌گوید: «من از خانواده‌ موتور سواران بودم و یاکوبز تقریبا همه رشته‌ها را امتحان کرد، از شنا تا بسکتبال. من می خواستم او استعداد خود را کشف کند و در خواب هم حتی آرام و قرار نداشت.»

این دونده صحبت‌های مربی مدرسه اش را به یاد می‌آورد: «من در فوتبال مهارت خاصی نداشتم اما سرعت خوبی داشتم. پس از آن، مربی‌ام گفت چرا ورزش دیگری مانند دوومیدانی را امتحان نمی‌کنی؟»

از آنجا بود که این دونده به سمت دوومیدانی آمد و ابتدا به سمت پرش طول رفت و در سال 20116 در قهرمانی ایتالیا رکورد 7.98 متر را ثبت کرد، اما در سال 2018 با کسب اولین عنوان قهرمانی کشورش در دوی 100 متر و نزدیک شدن به رکورد 10 ثانیه، در این مسیر پیشرفت‌های زیادی داشت.

یاکوبز در مسابقات قهرمانی داخل سالن اروپا در مارس در تورون لهستان یک نمایش قدرتمند برای کسب طلای 60 متر مردان داشت و با 6.47 ثانیه بهترین رکورد را در جهان ثبت کرد.

وی پیش از این در مورد حضورش در المپیک گفته بود: «من برای کسب مدال به توکیو می‌روم. بولت و کریستین کلمن آنجا نیستند. این یک نبرد خواهد بود و نمی‌توانم رویایم را متوقف کنم.»

او با 1.88 متر قد و 80 کیلو وزن یکی از دونده‌های سایز بزرگ در بخش سرعت است، اما شاید خالکوبی‌هایش بیشتر مورد توجه باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول