اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

سیل در آذربایجان/ قصه تکراری آبگرفتگی معابر و غافلگیری مدیریت شهری تبریز+ فیلم

داستان آبگرفتگی شهر تبریز سال‌هاست که همچنان به قوت خود باقی است و ظاهراً ارگانهای مربوطه همچون شهرداری در مواقع بروز این آبگرفتگی ها به یاد راه چاره می افتند که این خود جای بسی تأمل دارد.

سیل در آذربایجان/ قصه تکراری آبگرفتگی معابر و غافلگیری مدیریت شهری تبریز+ فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس، عصر امروز یکشنبه(۱۰ مرداد) بارش باران در تبریز در اوج گرمای تابستان باعث غافلگیری و خوشحالی شهروندان شد.

بارش غافلگیرانه باران که آبگرفتگی معابر را در پی داشت، باعث شد ترافیک سنگینی در خیابان‌های تبریز ایجاد شود.

تبریز علیرغم اینکه عنوان شهر اولین‌ها را یدک می‌کشد اما در بحث زیرساخت‌های شهری وضعیت چندان مناسبی ندارد و با کوچکترین بارش باران شهر قفل می‌شود.

 

 

متأسفانه شهروندان  تبریزی از جمله شهرهایی که از نظر عمرانی و جاده ای مشکل دارند پس از هر بارش باران در شهر، شاهد آب گرفتگی معابر عمومی هستند که این موضوع باعث بروز مشکلاتی در تردد مردم در شهر می شود.

 داستان آبگرفتگی شهر تبریز سال‌هاست که همچنان به قوت خود باقی است و ظاهراً ارگانهای مربوطه همچون شهرداری در مواقع بروز این آبگرفتگی ها به یاد راه چاره می افتند که این خود جای بسی تأمل دارد.

نکته حائز اهمیت در شهر تبریز این است که فرقی نمی‌کند بارش در چه فصلی از سال باشد، وقتی میزان نزول رحمت الهی کمی بیش از انتظار باشد، به‌دلیل نبود زیرساخت‌های لازم، این رحمت به زحمت برای مردم تبدیل می‌شود.

 

 

خسارت سیل در آذربایجان

 

محمدباقر هنربر مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: بارش باران در شهرستان های مراغه، میانه، سراب، شبستر و بخش خسرو شهر شهرستان تبریز خساراتی داشته است.

وی با بیان اینکه  بارش باران در مناطق مختلف آذربایجان شرقی که از عصر امروز آغاز شده، موجب مسدود شدن تونل سرچم - اردبیل در حوزه استحفاظی به دلیل ریزش کوه شد، افزود: جاده قدیم میانه - زنجان نیز به دلیل ریزش کوه بسته شده بود که با تلاش نیروهای راهداری باز شد.

وی گفت: در شهرهای میانه و «آچای» شهرستان میانه نیز شماری از منازل مسکونی و مغازه ها دچار آبگرفتگی شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی یادآوری کرد: بر اثر بارندگی و جاری شدن سیلاب، در روستاهای ورزقان، ورنکش، کلهر، ینگجه، تیرآباد، یالقوز آغاج، شیخ احمدلو، قریب دوست و کوه سالار سفلی شهرستان میانه نیز آبگرفتگی منازل مسکونی، معابر و  راه های روستایی، شکستن تیرهای برق و خسارت به ادوات کشاورزی از قبیل تراکتور و  تعدادی خودرو و  موتور سیکلت روی داد.

وی گفت: در شهرستان مراغه، بالاست سد علویان به  طرف روستای یای شهری، سیل جاری شده و به بخشی از زمین های کشاورزی و راه های روستایی خسارت وارد آمده است؛ همچنین  در روستای آرگون شاه وردی کندی بخش خداجوی شهرستان مراغه، سیل جاری شده و به بخشی از اراضی کشاورزی و راه های روستایی آسیب وارده آمده است.

وی افزود: همچنین در روستای یای شهری شهرستان مراغه، یک شهروند به دلیل گرفتاری در سیل، پس از نجات و انتقال به بیمارستان بر اثر شوک ناشی از این حادثه، دچار سکته و فوت شده است.

هنربر اضافه کرد: در شهرستان سراب در روستای اسب فروشان نیز سیل جاری و موجب آبگرفتگی منازل مسکونی و معابر شده است و راه های روستایی و اراضی کشاورزی خسارت دیده اند.

وی اضافه کرد: در بخش خسروشهر شهرستان  تبریز نیز در روستاهای لاریجان، اسفهلان و قره  تپه، تعدادی از منازل مسکونی دچار آبگرفتگی هستند و یک دستگاه پراید آسیب دیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: در شهرهای شبستر و کوزه کنان نیز آبگرفتگی معابر عمومی و  تعداد از مغازه ها رخ داده است.

 

 

انتهای پیام/60021

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول