اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

النجباء: سفارت آمریکا در بغداد، پادگان نظامی است

معاون دبیر کل جنبش النجباء ضمن ابراز افتخار این جنبش به دشمنی با آمریکا، گفت که این کشور دست از اشغالگری در عراق برنخواهد داشت.

النجباء: سفارت آمریکا در بغداد، پادگان نظامی است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «نصر الشمری» معاون دبیر کل جنبش النجباء عراق تأکید کرد که پس از هفت سال انکار و ادعاهای غلط از سوی مسئولان واشنگتن و بغداد، بالاخره به وجود نیروهای رزمی آمریکا در خاک عراق اذعان کردند.

 الشمری در مصاحبه اختصاصی با شبکه العالم گفت که آمریکاییها از ضربات دردناکی که مقاومت عراق به آنان وارد کرد، به منطق عقل روی آوردند و فهمیدند که ملت عراق در برابر نیروهای خارجی، تسلیم نخواهند شد.

حضور ۱۱ هزار نظامی آمریکا در عراق

وی با بیان اینکه حدود ۱۱ هزار نیروهای آمریکایی در عراق حضور دارند، گفت: «پس از این تجربه طولانی با آمریکا و تمامی جنایاتی که در عراق مرتکب شد، نمی‌توانیم به آمریکا و بهانه‌ها و دلایلی که مطرح می‌کند، اعتماد کنیم. مسئله، مسئله سرپوش گذاشتن بر این نیروهاست».

این مسئول النجباء ادامه داد، وزیر دفاع عراق گفته است که تمایز قائل شدن بین نیروهای رزمی و مستشاری آمریکا، کار سختی است و به همین دلیل تلاش می‌شود که بر نظامیان آمریا افزوده شود، نه اینکه تعداد آنان کاهش یابد.

 

اشغالگری آمریکا در عراق هیچ تغییری نمی‌کند

الشمری با بیان اینکه در اشغالگری آمریکا در عراق هیچ تغییری ایجاد نخواهد شد، تصریح کرد: «اگر خروج [نظامیان آمریکا] واقعی باشد، ما از خوشحالترین انسانها خواهیم بود... همه ما (گروههای مقاومت) امیدواریم این خروج، واقعی باشد، ولی مشکوک هستیم و نگرانی زیادی داریم».

وی با بیان اینکه هیچ اعتمادی به آمریکا ندارند، خاطر نشان کرد: «یک دشمن وجود دارد که باید به آن اطمینان کرد و هنگامی که سخنی می‌گوید، عمل می‌کند، ولی آمریکایی، هنگامی که حرف می‌زند، دروغ می‌گوید... حتی اگر دوستت نیز باشد، نمی‌توانی به آن اعتماد کنی».

 

معاون دبیر کل النجباء با اشاره به اینکه دولت عراق باید جزئیات مشخصی از روند، زمان و نحوه خروج نظامیان آمریکا ارائه کند، ادامه داد، باید همه پایگاههای نظامیان در اختیار نیروهای عراقی قرار گیرد و از حضور نظامیان آمریکا خالی شود.

مخالف حضور مستشاری آمریکا هستیم

النجباء با بیان اینکه مقاومت عراق مخالف حضور مستشاری آمریکا یا هر گونه حضور این کشور تحت هر عنوانی است، گفت: «هر گونه حضور نظامی خارجی در خاک عراق، یک حضور خصمانه است و هدف گروههای مقاومت خواهد بود».

وی ضمن تکذیب درخواست نیرو توسط عراق از آمریکا، تصریح کرد، عراق از شورای امنیت، درخواست حمایت هوایی داشت، نه از آمریکا و این به این معناست که بغداد خواستار نیروهای آمریکایی نبوده است، بلکه این نیروها به صورت غیر رسمی و غیر قانونی وارد عراق شدند.

قدردانی از کمکهای شهید سلیمانی

معاون دبیر کل النجباء ضمن انتقاد از رئیس جمهور عراق برای اصرار وی جهت دیدار با رئیس جمهور آمریکا پس از ترور شهیدان سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، گفت که شهید سلیمانی، مهمترین شخصی بود که به عراق کمک کرد.

الشمری با بیان اینکه اردوگاه مخالف آمریکا دیر یا زود پیروز خواهند شد، خاطر نشان کرد، علت این مسئله این است که صاحبان زمین، باقی خواهند ماند و هر اجنبی، متجاوز و اشغالگری، خارج خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه النجباء ایستادگی در برابر آمریکا و دشمنی با آن را افتخار خود می‌داند، تأکید کرد، النجباء هیچ اهمیتی به تهدیدهای آمریکا نمی‌دهد، ولی این توانایی را دارد به این تهدیدات با حملات شدیدتری پاسخ دهد.

این مسئول النجباء با بیان اینکه گروههای مقاومت می‌تواند همه منافع آمریکا در عراق را هدف قرار دهد، گفت: «اگر آمریکا خواستار عملیات مستقیم است و افراد غیر نظامی را هدف قرار دهد، ما نیز از همین شیوه استفاده خواهیم کرد».

الشمری در پایان با تأکید بر اینکه سفارت آمریکا، یک پادگان نظامی است، خاطر نشان کرد، برخی طرفها، «خواستار حمله به این سفارت هستند و حق هم دارند... هر فردی از مقاومت عراق حق دارد این پایگاه خارجی را هدف قرار دهد. عراق به صورت مخفیانه توسط لانه شیطانی سفارت آمریکا اداره می‌شود».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول